AXLON GROUPS NYEMISSION FULLTECKNAD

Den 18 november 2010, avslutades teckningstiden i Axlon Group AB:s (publ) företrädesemission. Nyemissionen fulltecknades med stöd av garanter. Genom emissionen nyemitteras 40.164.105 aktier samt lika många teckningsoptioner och Bolaget tillförs därmed cirka 20 MSEK före emissionskostnader. Emissionen tecknades med och utan stöd av företrädesrätt till 33% och resterande 67% tecknades av garanter.

Teckning i emissionen:

Cirka 33,2 procent av emissionsvolymen - motsvarande 13.320.977 units - tecknades med och utan stöd av företrädesrätt och cirka 66,8 procent - motsvarande 26.843.128 units - tecknades av garanter.

Handel med BTU:
Handel med betalda tecknade units (BTU) sker på First North till dess att Bolagsverket har registrerat emissionen. Denna registrering beräknas ske i slutet av december 2010.

Antal aktier och aktiekapital:
När företrädesemissionen har registrerats hos Bolagsverket kommer det totala antalet aktier i Axlon Group att uppgå till 58.907.354 aktier och aktiekapitalet kommer att uppgå till 29.453.677 SEK. Utöver detta kommer 40.164.105 teckningsoptioner med lösen maj 2011 att finnas utestående.

VD Tomas Ringström kommenterar:
- Vi är glada att nyemissionen fulltecknats och att företaget kunnat attrahera nya investerare. Med det kapital som tillförs kan vi nu realisera den marknadssatsning vi planerat samt påbörja arbetet med att sänka produktionskostnaden av AxlonRS.

2011-01-05

För mer information kontakta:
Tomas Ringström, VD på Axlon Group AB, Tel: 0706 49 95 90

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Axlon Pressrelease 2011-01-05.pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetssida Axlon Group

Om Axlon Group
Axlon Group AB (publ) är listat på First North. Certified Adviser är Mangold Fondkommission, tel: 08-503 01 550. Dotterbolaget Axlon AB utvecklar, marknadsför och säljer innovativa produkter och lösningar för sluten kontanthantering. Produkterna kännetecknas av säkerhet, effektivitet och enkelhet.

axlon_press_110105.pdf