Life science-bolaget LinkMed väljer Jeeves affärssystem

Life science-bolaget LinkMed har valt Jeeves Universal som nytt affärssystem för den egna verksamheten och dotterbolagen Olerup SSP AB och AbSorber AB. Bakom affären står Jeeves partner Omnilog.

Affären är en helhetslösning och omfattar lager, inköp, produktion, order, fakturering, redovisning och projekthantering.

- I samband med att vi ändrade inriktning valde vi att se över våra affärssystem. Fördelarna med att använda ett affärssystem för hela organisationen är flera. Jeeves Universal stödjer vår globala organisation, är flexibelt och ökar vår effektivitet, säger Yvonne Axelsson, CFO, LinkMed.

Implementeringen görs av konsulter från Jeeves partner Omnilog och beräknas vara klar under våren 2011.

- Omnilog har verkligen lyckats visa på de synergier som LinkMed får genom att använda ett affärssystem för hela sin organisation. Vi är stolta över att ha LinkMed som ny kund, säger Johan Krantz, försäljningschef, Jeeves Universal.

LinkMed har tio portföljbolag inom läkemedelsforskning, bioteknik, diagnostik och medicinteknik. Dotterbolagen Olerup SSP och AbSorber bedriver forskning, utveckling och produktion inom transplantation. LinkMed är noterat på NASDAQ OMX Stockholm (Small Cap).

För mer information, kontakta:
Yvonne Axelsson, CFO, LinkMed
yvonne.axelsson@linkmed.se

Johan Krantz, försäljningschef, Jeeves Universal
johan.krantz@jeeves.se

Fakta om Jeeves
Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 000 företag i över 40 länder något av Jeeves affärssystem: Jeeves Selected, Jeeves Universal eller Garp. Samtliga produkter erbjuder bred funktionalitet till en av marknadens lägsta ägandekostnader. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange (Small Cap). För mer information, se www.jeeves.se

PR_LinkMed_sv.pdf