Axlon skriver ramavtal med Filmkedjan

Axlon har skrivit ett ramavtal med en av Sveriges rikstäckande videokedjor, Filmkedjan, om installation av kontanthanteringssystemet, AxlonRS. Genom ramavtalet, som omfattar Filmkedjans alla 57 butiker i Sverige, kan Filmkedjan erbjuda alla butiker inom Filmkedjan möjlighet att installera AxlonRS.

Samarbetet mellan Axlon och Filmkedjan skall skapa förutsättningar till en trygg arbetsmiljö för de anställda samt en effektivisering kontanthanteringen i butikerna. Genom detta ramavtal erbjuds alla butiker inom Filmkedjan en möjlighet att installera kontanthanteringssystemet AxlonRS.

- Avtalet med Filmkedjan är viktigt för Axlon. Vi har lagt en bra grund till att utvidga kundbasen till ett nytt segment, säger Tomas Ringström, vd för Axlon Group AB. Filmkedjan arbetar i en bransch där sena öppettider är vanligt förekommande, nu kan Axlon och Filmkedjan erbjuda en trygghet för alla butiker anslutna till kedjan.

- Säkerhet och effektivitet är en viktig fråga för oss och med detta ramavtal skapar vi förutsättningar för våra anslutna butiker att använda ett slutet kontanthanteringssystem, säger Salim Chabo, vd för Filmkedjan & Moviegross AB.

- Ramavtalet skall nu marknadsföras till butiker anslutna till Filmkedjan och vi hoppas att det inom kort skall generera order till Axlon, säger Tomas Ringström, vd för Axlon Group AB. Vi uppskattar att ramavtalet har ett potentiellt värde om ca 7 MSEK över en 2-årsperiod.

2011-01-19

För mer information kontakta:
Tomas Ringström, VD på Axlon Group AB, Tel: 0706 49 95 90
Salim Chabo, vd för Filmkedjan & Moviegross AB, tel.0708-67 89 72

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Axlon Pressrelease 2011-01-19.pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetssida Axlon Group

Om Filmkedjan
Filmkedjan består idag av 57 butiker från Gävle i norr till Ystad längst ner i söder. Vi kan därför presentera oss som en av Sveriges Rikstäckande Videokedjor. Filmkedjan har över 10 000 filmtitlar och ca 7 000 skivtitlar i vårt register. Alla filmer är textade eller dubbade på svenska (dubbning förekommer i princip bara på barnfilm). Alla butikerna drivs på franchisebasis där Filmkedjan & Moviegross AB är licensutlämnare och drivande för att utveckla konceptet och därmed kedjan

Om Axlon Group
Axlon Group AB (publ) är listat på First North. Certified Adviser är Mangold Fondkommission, tel: 08-503 01 550. Dotterbolaget Axlon AB utvecklar, marknadsför och säljer innovativa produkter och lösningar för sluten kontanthantering. Produkterna kännetecknas av säkerhet, effektivitet och enkelhet.

axlon_press_110119.pdf