Property Bonds VIII (Sverige II) A/S, CVR-nr. 29 21 33 64 (“Selskabet”) - Salg af ejendomsporteføljen er gennemført

Endelig gennemførelse af salg af ejendomsporteføljen

Salget af ejendomsporteføljen i Property Bonds VIII (Sverige II) A/S koncernen er i dag endeligt gennemført under de vilkår, som er beskrevet i fondsbørsmeddelelse nr. 68 offentliggjort d. 1. februar 2011.

Betingelsen i salgsaftalen om, at obligationsejerne skal godkende, at salget kan gennemføres med delvis betaling i form af gældsbrev blev godkendt på obligationsejermødet den 18. februar som anført i referat fra obligationsejermødet, jf. fondsbørsmeddelelse nr. 71 af 18. februar 2011.

Salget vil ikke indbringe fuld dækning til obligationsejerne, hvilket der blev redegjort for på obligationsejermødet og som beskrevet i fondsbørsmeddelelse nr. 70 af 18. februar 2011 indeholdende redegørelsen fra Udsteder.

Udbetaling af provenu efter salget

Det kontante provenu modtaget i dag fra salget af ejendomsporteføljen beløber sig til DKK 36,5 mio. efter omveksling. Den endelige opgørelse af Up-front provenu til Obligationsejerne vil blive foretaget efter modtagelse af exit-fee og omveksling heraf.

Som beskrevet i redegørelse fra udsteder fra obligationsejermødet 18. februar 2011 vil det endelige provenu også være påvirket af købesumsreguleringer, endelige overdragelsesbalancer (svarer til refusionsopgørelse), betalinger under gældsbrevet samt omveksling af beløb til DKK.

Der vil snarest blive indkaldt til obligationsejermøde, hvor der vil blive stillet forslag om, at de udbetalte beløb vil være delvis tilbagebetaling af hovedstolen. Træffes denne beslutning vil betalingen af Up-front provenuet bliver udbetalt gennem VP, som en såkaldt Corporate Action, hvor der kommer besked ud til hver enkelt Obligationsejer. Selvom det vil være afdrag på hovedstolen, vil der rent teknisk ikke blive ændret på den nominelle hovedstol registreret i VP.

Obligationsejermødet forventes afholdt den 7. marts 2011, og betalingen forventes foretaget 7 bankdage derefter dvs. den 16. marts 2011.

Property Bonds VIII (Sverige II) A/S

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til adm. direktør Ole Vagner telefon +45 40254113.

Yderligere information om Property Bonds VIII A/S kan findes på selskabets hjemmeside, www.propertybondsVIII.dk.

FBM 72 Salg af ejendomsportefljen FINAL.pdf