Fusion af BankInvest-foreninger

Fusion af Investeringsforeningen BankInvest I, Investeringsforeningen BankInvest II, Investeringsforeningen BankInvest IV, Investeringsforeningen BankInvest Virksomhedsobligationer og Specialforeningen BankInvest Globale Indeksobligationer

Bestyrelserne i ovennævnte foreninger har den 11. marts 2011 oprettet fusionsplan og fusionsredegørelser vedrørende fusion af Investeringsforeningen BankInvest I (CVR-nr. 26 22 00 92), Investeringsforeningen BankInvest II (CVR-nr. 26 22 00 41), Investeringsforeningen BankInvest IV (CVR-nr. 13 68 68 82), Investeringsforeningen BankInvest Virksomhedsobligationer (CVR-nr. 27 04 89 94) og Specialforeningen BankInvest Globale Indeksobligationer (CVR-nr. 24 25 62 86) med den førstnævnte forening som fortsættende forening og de fire sidstnævnte foreninger som ophørende foreninger.

Fusionen er betinget af, at den vedtages på ordinære generalforsamlinger i de fusionerende foreninger og eventuelt på efterfølgende ekstraordinære generalforsamlinger, samt at den efterfølgende godkendes af Finanstilsynet.

Fra den 16. marts 2011 vil der på foreningernes kontor på Sundkrogsgade 7, 2100 København Ø, i overensstemmelse med principperne i selskabslovens § 245, stk. 6, være fremlagt følgende dokumenter til eftersyn:

• Fusionsplan og fusionsredegørelser;
  • Hver af de fusionerende foreningers årsrapporter for de seneste tre regnskabsår;
  • Vurderingsmændenes udtalelse om fusionsplanen;
  • Vurderingsmændenes erklæring om kreditorernes stilling.

Dokumenterne vil ligeledes fra den 16. marts 2011 være at finde på www.bankinvest.dk.

København, den 14. marts 2011

Bestyrelserne for Investeringsforeningen BankInvest I, Investeringsforeningen BankInvest II, Investeringsforeningen BankInvest IV, Investeringsforeningen BankInvest Virksomhedsobligationer og Specialforeningen BankInvest Globale Indeksobligationer