Selskabsmeddelelse nr. 192/2011 Tiltrædelse af primæraftale

Til NASDAQ OMX Copenhagen

Selskabsmeddelelse nr. 192/2011

Green Wind Energy A/S – tiltræden af præliminær aftale

Green Wind Energy A/S meddelte ved selskabsmeddelelse nr. 189/2011 og selskabsmeddelelse nr. 190/2011, begge dateret 28. februar 2011, at selskabet havde indledt forhandlinger om en rekonstruktion af selskabets ejerstruktur, finansielle struktur og likviditetsmæssige, situation.

Siden offentliggørelsen af de seneste selskabsmeddelelser, har der, nødvendiggjort af den uholdbare finansielle situation og selskabets anstrengte likviditetsmæssige situation, der begge ultimativt kan føre til selskabets konkurs, været ført forhandlinger mellem selskabets hovedbankforbindelse, selskabets hovedaktionærer samt en ekstern investor. Disse forhandlinger har dags dato ført til indgåelsen af to præliminære aftaler på eksklusivitetsbasis, den første mellem selskabets hovedaktionærer og den eksterne investor og den anden mellem den eksterne investor og selskabets hovedbankforbindelse. Selskabet har tiltrådt begge aftaler.

Det følger af ovennævnte præliminære aftaler:

• at gennemførelsen af rekonstruktionen er betinget blandt andet af, at den eksterne investor gennemfører en fuldstændig og tilfredsstillende due diligence af Green Wind koncernen og den eksterne investors succesfulde opkøb af obligationer, udstedt af selskabets datterselskab GW Energi A/S, til en betydelig underkurs,
  • at den eksterne investor indrømmes eksklusivitet frem til den 31. maj 2011 til at gennemføre due diligence og forhandle de nærmere vilkår for en mulig overtagelse af hovedaktionærernes aktier og en delvis akkordering af selskabets gæld, og
  • at den eksterne investor månedsvis ifølge et aftalt budget tilfører kortfristet likviditet til selskabet i form af et sikret lån.

Grundet Green Wind koncernens nuværende likviditetsmæssige situation er selskabets fortsatte aktivitet afhængig af, at rekonstruktionen lykkes.

Under henvisning til ovennævnte ændres selskabets finanskalender, således at periodemeddelelse for 3. kvartal 2010/11 offentliggøres den 31. maj 2011.

København, den 20. marts 2011

Green Wind Energy A/S