Halvårsmeddelelse for Danventures A/S 2011

Virum, 2011-08-29 15:36 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

First North meddelelse nr. 65 - 29. august 2011
Beretning for regnskabsåret 1. januar - 30. juni 2011
Danventures A/S' formål er handel med og investering i nystartede og etablerede virksomheder
samt hermed beslægtet virksomhed. Danventures A/S (Danventures) 100% ejede porteføljeselskaber
Russian Forest Industry ApS og Pellet Industry A/S udgør den væsentligste aktivitet i selskabet.

Danventures har i perioden fået en ændring i aktionærkredsen, idet Henrik Holten Hansen, der er direktør i selskabet, ejer nominelt 5.000.001 kr. aktier i selskabet. Hougaard Invest ApS ejer nu 3.094.271 stk. aktier i selskabet. Se First North meddelelse nr. 64 af 1. juni 2011.

Årets resultat er utilfredsstillende. Resultatet skyldes, at det ikke er lykkedes for selskabet i et særdeles vanskeligt marked at finde økonomisk attraktive projekter. Danventures’ tidligere strategi med at udbygge porteføljeselskaber og indgå i strategiske samarbejder med relevante partnere er derfor erstattet af en konsolidering og tilpasning af aktivitetsniveauet til en markedsafsøgning efter attraktive projekter. Omkostningerne til denne markedsafsøgning og selskabets fortsatte drift er stærkt begrænsede,og selskabets nuværende ejerkreds har følgelig tilkendegivet en vilje til at sikre den nødvendige kapital til selskabets fortsatte drift.Trods tabet af egenkapitalen aflægges halvårsregnskabet for Danventures således med fortsat drift for øje.

Aktiebesiddelser pr. 30. juni 2011:

Bestyrelsesformand Niels Adler-Nissen ejer nominelt 50.000 kr. aktier i selskabet, og bestyrelsesmedlem Jacob Thierry-Carstensen ejer nominelt 25.000 kr. aktier i selskabet. Certified Adviser - Beierholm, Statsautoriseret Revisionsaktieselskab – ejer ingen aktier i selskabet. Selskabet ejer ikke egne aktier.

For yderligere information kontakt venligst

Direktør Henrik Holten Hansen:

Danventures A/S, Frederiksdalsvej 138, 2850 Virum

M: 28 93 28 71, E: holten@danventures.dk

Certified Adviser:

Beierholm, Statsautoriseret Revisionsaktieselskab, Gribskovvej 2,2100 København Ø

T: 39 16 76 00, E: bjj@beierholm.dk