Selskabsmeddelelse 201/2011

Som følge af, at Green Wind Energy A/S den 10. maj 2011 blev undergivet rekonstruktionsbehandling, vil der ikke blive aflagt årsrapport eller kvartalsmeddelelser, så længere selskabet er under rekonstruktion. Derimod vil selskabet løbende offentliggøre statusmeddelelser om rekonstruktionens forløb.

Beslutningen om ikke at aflægge årsregnskab beror på årsregnskabslovens § 140. Det fremgår heraf, at Erhvervs- og selskabsstyrelsen kan tillade, at virksomheder i rekonstruktion ikke indsender årsrapport før én måned efter rekonstruktionens ophør. Tilladelse bevilliges automatisk ved registreringen af rekonstruktionen i Erhvervs- og Selskabsstyrelsens it-system i henhold til konkurslovens § 11a. På denne baggrund er tilladelse meddelt til Green Wind Energy A/S under rekonstruktion den 10. juni 2011.

Årsagen til, at selskabets ledelse i samråd med rekonstruktøren har valgt at benytte muligheden for ikke at aflægge årsrapport og kvartalsmeddelelser, er, at aktierne i selskabet ikke længere handles sammenholdt med det forhold, at kreditorernes interesser varetages af rekonstruktøren som led i rekonstruktionsbehandlingen. Der er således ikke behov for at oplyse aktionærer og kreditorer yderligere via aflæggelse af årsrapport. Endvidere muliggør likviditeten i Green Wind Energy A/S på nuværende tidspunkt ikke, at der afholdes udgifter til udfærdigelse af årsrapport. Nævnte hensyn, som ligger til grund for ledelsens beslutning om ikke at aflægge årsrapport, er i overensstemmelse med de hensyn, som bestemmelsen i årsregnskabslovens § 140 beror på.

København den 15. september 2011

Green Wind Energy A/S under rekonstruktion