3L System lanserar tjänsten www.capifastonline.se

Stockholm, 2011-11-23 09:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- 3L System Group lanserar idag tjänsten www.capifastonline.se – det kompletta internetbaserade marknadsföringsverktyget för fastighetsägaren. Via Capifastonline.se når fastighetsägaren, med ett enda klick, direkt ut till Sveriges samtliga ledande tjänster för fastighets- och lokalmarknadsföring, däribland Blocket.se och objektvision.se. Capifastonline.se är även ett enkelt och effektivt redskap att samla all information, data och bilder kring fastighetsägarens lokaler och fastigheter på ett enda ställe.

- Med Capifastonline.se vill vi underlätta för fastighetsägare, oavsett storlek, att på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt få tillgång till ett professionellt verktyg för att administrera och marknadsföra sitt bestånd. Startsträckan med verktyget är minimal och hela filosofin är att det skall vara lätt att på ett professionellt sätt nå ut till marknaden säger Fredrik Ruben, VD & Koncernchef för 3L System Group.

Capifastonline.se är en ny generation av den tidigare marknadsledande tjänsten Capitexonline som efter att 3L System Group den 1 april 2011 förvärvat Capitex Fastighet AB nu lanseras som en del av produktportföljen Capifast. Capifastonline.se inkluderar en rad innovativa förändringar av det redan tidigare marknadsledande systemet.  Målsättningen är att i steg ett erbjuda tjänsten till de drygt 500 befintliga kunderna till 3L System.

Capifastonline.se är en helt molnbaserad tjänst och kräver ingen lokal systeminstallation eller kundunik teknik utan körs i en helt vanlig webbläsare på t.ex. en dator eller mobil surfplatta. Förutom att skapa annonser så kan de producera säljande beskrivningar i Pdf format. Målet med tjänsten är enkel: -att maximera avkastningen på fastighetsägarens bestånd.

För mer information se www.capifastonline.se

För frågor, kontakta:
Fredrik Ruben, VD & Koncernchef
3L System Group (publ)
E-mail: fredrik.ruben@3lsystem.com

Om 3L System Group:
3L System Group utvecklar avancerade mjukvarusystem för att hjälpa kunder inom bygg-, fastighets- och mediebranschen att uppnå konkurrensfördelar i en värld där service och affärer allt oftare sker online. Bolaget tillhandahåller dessutom kundanpassningar, installation, utbildning och support kring produkterna. Bolagets aktier handlas på NasdaqOMX First North och Avanza Bank är bolagets Certified Adviser. Se även www.3lsystem.com