HSB Stockholm väljer Capifast Online från 3L System

Stockholm, 2011-11-28 09:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- 3L System Group och HSB Stockholm har tecknat avtal för tjänsten Capifastonline.se för marknadsföring av HSB Stockholm och deras kunders kommersiella lokaler. HSB Stockholm förvaltar 21% av bostadsrättsmarknaden i Stockholmsregionen, 67 000 lägenheter och 2 000 kommersiella lokaler. HSB Stockholm satsar nu på egen uthyrningsorganisation för kommersiella lokaler och har för detta valt det webbaserade marknadsföringssystemet Capifast Online, www.capifastonline.se, från 3L System Group.

Med Capifast Online får HSB Stockholm ett centralt verktyg för att dels lagra och presentera all information, bilder och dokument kring sina kommersiella lokaler på ett ställe och samtidigt ett verktyg för att presentera dessa på egna hemsidor samt landets ledande marknadsplatser, inklusive Blocket.se och objektvision.se.

-Vi ser fram emot att snabbt och enkelt kunna effektivisera processen kring marknadsföring och uthyrning av vårt och våra kunders bestånd med hjälp av Capifast Online, säger Fredrik Ingelgren, Områdeschef för kommersiella lokaler på HSB Stockholm.

- HSB Stockholm är en betydande aktör i regionen och vi är stolta att få leverera vårt marknadsledande system till just dem. Trots sin enkelhet är tjänsten Capifast Online mycket kraftfull och det är därför extra kul att en så namnkunnig aktör som HSB Stockholm gjort samma systemval som drygt 50 andra fastighetsbolag i Sverige, säger Fredrik Ruben, VD & Koncernchef för 3L System Group.

Capifastonline.se är den nya generationen i 3L System Groups marknadsföringssystem för kommersiella uthyrare och fastighetsbolag. Capifast Online är en helt molnbaserad tjänst och kräver ingen lokal systeminstallation eller kundunik teknik utan körs i en helt vanlig webbläsare på t.ex. en dator eller mobil surfplatta. Förutom att skapa annonser så kan användaren producera säljande beskrivningar i Pdf format. Målet med tjänsten är enkel: -att maximera avkastningen på fastighetsägarens bestånd.

För mer information se www.capifastonline.se

För frågor, kontakta:
Fredrik Ruben, VD & Koncernchef
3L System Group (publ)
E-mail: fredrik.ruben@3lsystem.com

Om 3L System Group:
3L System Group utvecklar avancerade mjukvarusystem för att hjälpa kunder inom bygg-, fastighets- och mediebranschen att uppnå konkurrensfördelar i en värld där service och affärer allt oftare sker online. Bolaget tillhandahåller dessutom kundanpassningar, installation, utbildning och support kring produkterna. Bolagets aktier handlas på NasdaqOMX First North och Avanza Bank är bolagets Certified Adviser. Se även www.3lsystem.com