Fondsbørsmeddelelse nr. 9–2012

Forløb af den ordinære generalforsamling

Banken har afholdt ordinær generalforsamling onsdag den 28. marts 2012 med dagsorden som tidligere meddelt.

På den ordinære generalforsamling blev følgende vedtaget:

1. Generalforsamlingen valgte advokat Tomas Haagen Jensen til dirigent for den ordinære generalforsamling.
  2. Bestyrelsens formand Carsten Andersen aflagde bestyrelsens beretning om bankens virksomhed i det forløbne år. Generalforsamlingen tog beretningen til efterretning.
  3. Bankens administrerende direktør Vagn Thorsager gennemgik årsrapporten, herunder forslag om dækning af underskud, som efterfølgende blev godkendt.
  4. Generalforsamlingen godkendte den af bestyrelsen udarbejdede reviderede lønpolitik for bankens ledelse, mv.
  5. Generalforsamlingen genvalgte Carsten Andersen som bestyrelsesformand, Flemming Johannsen som næstformand og Jan Vestergaard Rasmussen og Jørn Sørensen som menige medlemmer af bestyrelsen.
  6. Generalforsamlingen genvalgte KPMG Statsautoriseret Revisionspartnerselskab til bankens revisor.
  7. Generalforsamlingen bemyndigede bestyrelsen til i 18 måneder fra generalforsamlingens dato at erhverve indtil 10 % af bankens aktiekapital mod et vederlag, der ikke må afvige mere end 15 % fra den på erhvervelsestidspunktet noterede slutkøbskurs på NASDAQ OMX Copenhagen A/S.
  8. Øvrige forslag fra bestyrelsen:

8.a.    Generalforsamlingen besluttede at gennemføre fusion af Vestjysk Bank A/S og Aarhus Lokalbank A/S i overensstemmelse med fusionsplan af 28. februar 2012, se nærmere nedenfor.

8.b.    Generalforsamlingen bemyndigede generalforsamlingens dirigent (med substitutionsret) til at foretage anmeldelse af det vedtagne til Erhvervsstyrelsen, herunder at foretage sådanne ændringer i og tilføjelser til det på generalforsamlingen vedtagne og anmeldelsen til Erhvervsstyrelsen, som måtte blive krævet af Erhvervsstyrelsen i forbindelse med registrering af det vedtagne.

9. Intet under eventuelt.

Fusionen mellem Aarhus Lokalbank Aktieselskab og Vestjysk Bank A/S er herefter alene betinget af:

at                fusionen vedtages af generalforsamlingen i Vestjysk Bank A/S,

at               fusionen godkendes af Finanstilsynet i henhold til § 204 i lov om finansielle virksomheder og

at               fusionen anmeldes til registrering i Erhvervsstyrelsen senest den 28. februar 2013.

Aarhus Lokalbank vil offentliggøre en selskabsmeddelelse, når Finanstilsynet har godkendt fusionen, hvilket forventes at ske den 30. marts 2012. Selskabsmeddelelsen vil indeholde nærmere oplysning om tidsplanen for ombytning af aktier i Aarhus Lokalbank Aktieselskab til aktier i Vestjysk Bank A/S som konsekvens af fusionen.