Capilon AB (publ) ansöker om avnotering

Styrelsen för Capilon AB (publ) (”Capilon”) har idag fattat beslut om att ansöka om avnotering av bolagets aktier och konvertibler från NASDAQ OMX First North.

Helsingborg, 2012-04-10 17:55 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Verdane Capital VII Intressenter AB (”Verdane Intressenter”), som efter fullföljandet av sitt offentliga uppköpserbjudande till aktieägarna i Capilon innehar cirka 97 procent av aktierna i Capilon, har den 10 april 2012 påkallat tvångsinlösen av minoritetens aktier och konvertibler. Verdane Intressenter har även framställt önskemål till Capilons styrelse att bolagets aktier och konvertibler ska avnoteras från NASDAQ OMX First North samt begärt att en extra bolagsstämma ska sammankallas för att välja ny styrelse i Capilon. Mer information om den extra bolagsstämman kommer att lämnas inom två veckor.

Mot bakgrund av de nya ägarförhållandena i Capilon, vilka bland annat medför att kraven för upptagande till handel vid NASDAQ OMX First North inte längre är uppfyllda, har styrelsen för Capilon idag fattat beslut om att ansöka om avnotering av bolagets aktier och konvertibler från NASDAQ OMX First North. Sista dag för handel i Capilons aktier och konvertibler vid NASDAQ OMX First North beräknas till den 27 april. Bekräftelse på sista dag för handel kommer att meddelas av NASDAQ OMX First North.

Helsingborg den 10 april 2012

Capilon AB (publ)
Styrelsen

------------------------------------------------------------------------------------------------

För ytterligare information
Göran Sigfridsson, tf VD, Capilon, E-post: goran.sigfridsson@capilon.se, Tel: +46 706 35 86 10

Capilon AB (publ)
Adress: Kullagatan 8
E-post: info@capilon.se
www.capilon.se

Capilon är ett publikt private equity-företag inriktat på industriella investeringar. Capilons affärsidé är att förvärva och utveckla mindre och medelstora industriföretag genom att vara en aktiv och ansvarsfull ägare. Capilon har sju affärsområden; Scanacon, MJP Waterjets, Österby Gjuteri, Alcopropeller, TermoRegulator, Kvarnmon Hydraulics och eC ErgoTronic. Capilon är listat på NASDAQ OMX First North och har Avanza Bank AB som Certified Adviser.