Axlon Delårsrapport 2012-01-01 - 2012-03-31

Januari - mars
· Nettoomsättning: 0,2 Mkr (-0,3 Mkr).
· Rörelseresultat: -3,4 Mkr (-3,0 Mkr).
· Resultat per aktie: -0,07 kr (-0,05 kr).
· Kassaflöde från löpande verksamhet: -3,1 Mkr (-2,8 Mkr).

Väsentliga händelser under perioden
Rörelseresultatet uppgick till -3,4 Mkr.

Styrelsen har fortsatt arbetet med att säkerställa en långsiktig finansiering av Bolaget. Då finansieringen ännu inte är säkerställd gör styrelsen bedömningen att värdet på dotterbolaget Axlon AB skall skrivas ned per den 31/12 2011. Styrelsen har till sin hjälp inhämtat en extern värdering av dotterbolaget Axlon AB och därefter beslutat om en nedskrivning med 112,5 Mkr till 0,6 Mkr.

I koncernen har detta medfört nedskrivning av immateriella tillgångar om 4,6 Mkr. Nedskrivningen av aktierna i Axlon AB medför att mer än hälften av det registrerade aktiekapitalet i Axlon Group AB har förbrukats och att kontrollbalansräkning kommer att upprättas. Styrelsen utvärderar olika alternativ för att återställa aktiekapitalet.

Styrelsen ser, trots finansieringsfrågan, positivt på den respons kunderna gett på Axlons produkter och tjänster samt på den framarbetade affärsmodellen.

Rapporten i sin helhet bifogas.

Bromma den 30 maj 2012

Frode Alhaug

Mats Boquist
Ledamot

Björn Schröder Andersen
Ledamot

Tomas Ringström
Vd

För ytterligare information vänligen kontakta:
Tomas Ringström, VD, tel. 070-649 95 90

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Axlon Delårsrapport Q1 2012.pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetsrum Axlon Group

Om Axlon Group
Axlon Group AB (publ) är listat på First North. Certified Adviser är Mangold Fondkommission, tel: 08-503 01 550. Dotterbolaget Axlon AB utvecklar, marknadsför och säljer innovativa produkter och lösningar för sluten kontanthantering. Produkterna kännetecknas av säkerhet, effektivitet och enkelhet.