Ordinær generalforsamling mandag den 18. marts 2013 kl. 16.30

Faaborg, Danmark, 2013-02-20 16:15 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Dagsorden er i overensstemmelse med vedtægternes § 9:

1. Bestyrelsens beretning om sparekasseaktieselskabets virksomhed i det forløbne år.
  2.
  3. Fremlæggelse af revideret årsrapport til godkendelse.

3. Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport.

4.  Valg af medlemmer til repræsentantskabet.

Der skal vælges i alt 7 repræsentantskabsmedlemmer.

Bestyrelsen indstiller genvalg/nyvalg som følger:

Niels Peter Ellegaard, Haastrup (genvalg)

Charlotte Hervit, Faaborg (genvalg)

Mads Sommerlund, Faaborg (genvalg)

Mogens Thorseng, Faldsled (genvalg)

Bent Lundgaard, Svendborg (nyvalg)

Henrik Gorm Nielsen, Odense SV (nyvalg)

Søren Rudolph, Odense M (nyvalg).

Nyvalgene indstilles i stedet for Svend Erik Andersson, Faaborg og Niels Erik Jørgensen, Korinth, der ikke ønsker genvalg samt Arne Hansen, Korinth, der ønsker at udtræde af repræsentantskabet før udløb af valgperioden.

Stemmeberettigede aktionærer kan indsende forslag til kandidater. Sådanne forslag skal være bestyrelsen i hænde senest mandag den 11. marts 2013.

5.  Valg af én eller to statsautoriserede revisorer.

6.  Forslag fra bestyrelse og repræsentantskab:

Der er ikke aktuelle forslag fra bestyrelse og repræsentantskab.

7. Eventuelt.

Aktiekapitalens størrelse og stemmeret

Sparekassens aktiekapital udgør 112 mio. kr. fordelt på aktier á 100 kr.

I henhold til vedtægterne kan aktionærernes stemmeret udøves med 1 stemme for hver 100 kr. noteret aktiekapital, idet ingen aktionær dog kan afgive mere end 400 stemmer.

Stemmeret tilkommer aktionærer, som har ladet deres aktier notere i ejerbogen senest en uge før generalforsamlingens afholdelse (registreringsdatoen), og som senest 3 dage før generalforsamlingen har anmodet om adgangskort. Registreringsdatoen er mandag den 11. marts 2013. Stemmeretten afgøres på baggrund af de aktier, den enkelte aktionær besidder som opgjort i ejerbogen pr. registreringsdatoen den 11. marts 2013, samt meddelelser om ejerforhold, som Sparekassen senest på samme tidspunkt har mod­taget med henblik på indførsel i ejerbogen, men som endnu ikke er indført.

Adgang, fuldmagt og brevstemmer

En aktionærs ret til at deltage i generalforsamlingen fastsættes i forhold til de aktier, aktionæren besidder på registreringsdatoen den 11. marts 2013. En aktionær, eller dennes fuldmægtig, der ønsker at deltage i generalforsamlingen, skal senest 3 dage før generalforsamlingen have anmodet om adgangskort.

Adgangskort kan bestilles elektronisk på Sparekassens hjemmeside www.sparekassenfaaborg.dk eller telefonisk på telefon 6361 1804 eller 6361 1802. Bestilling af adgangskort skal være Sparekassen i hænde senest den 14. marts 2013, kl. 23.59.

Aktionærer, der er forhindret i at deltage i generalforsamlingen, vil kunne afgive fuldmagt til Sparekassens bestyrelse eller tredjemand. Fuldmagten kan afgives via den fuldmagtsblanket, der er tilgængelig på Sparekassens hjemmeside www.sparekassenfaaborg.dk. Fuldmagten skal være Sparekassen i hænde senest den 14. marts 2013, kl. 23.59.

Aktionærer har endvidere mulighed for at afgive brevstemme inden generalforsamlingens afholdelse. En aktionær, som ønsker at brevstemme, bedes kontakte Sparekassens direktionssekretariat på telefon 6361 1804 eller 6361 1802.

Spørgsmål

Aktionærer kan inden generalforsamlingen skriftligt stille spørgsmål til dagsordenen, dokumenterne til brug for generalforsamlingen eller Sparekassens stilling i øvrigt. Spørgsmål kan fremsendes pr. post til Sparekassen Faaborg A/S, Markedspladsen 15, 5600 Faaborg, att. direktionssekretariatet eller pr. mail til gkr@sparekassenfaaborg.dk. Fremsendte spørgsmål vil blive besvaret skriftligt, eller mundtligt på generalforsamlingen.

Dagsorden og dokumenter

Dagsordenen for generalforsamlingen med tilhørende dokumenter er i deres fuldstændige ordlyd tilgængelige på Sparekassens hjemmeside www.sparekassenfaaborg.dk samt på Sparekassens hovedkontor Markedspladsen 15, 5600 Faaborg.

Sparekassen Faaborg A/S

Adm. direktør Claus Sejling, tlf. nr. 6361 1800