163 - Lastas - Frasalg af aktiviteter

Fondsbørsmeddelelse nr. 163

Vedrørende Lastas A/S - CVR nr. 30 79 50 16

Frasalg af aktiviteter

Som tidligere meddelt har der i en periode pågået undersøgelser af muligheden for at afstå væsentlige dele af koncernen.

Dette er nu lykkedes, idet der er indgået aftale om, at datterselskab af Kel-berg Trailers and Trucks Ltd i England overtager selskabet Lastas Trucks Danmark A/S. I den forbindelse overtager Lastas Trucks Danmark A/S rettighederne til navnet LASTAS, og selskabet vil fremadrettet stå for salg og udlejning af DAF lastbiler og Kel-Berg trailerne fra både Hedensted og Greve.

Aftalen indebærer, at det tidligere Lastas A/S skifter navn til Holdingselskabet af 8. maj 2013 A/S, og at selskabet dags dato har indgivet konkursbegæring, da egenkapitalen ikke har kunnet genoprettes.

I den forbindelse udtaler bestyrelsesformand Carl Erik Skovgaard Sørensen:

"Markedet er blevet afsøgt for potentielle køber og denne aftale er den bedst opnåelige samlede løsning.. Vi er tilfredse med, at langt de fleste medarbejdere overtages af køberne, og at aktiviteterne fortsætter i nogenlunde den form, de hidtil har været kendt.  Desværre betyder den, at der ikke bliver penge til aktionærerne, men vi glæder os over, at der er skabt et godt grundlag for, at aktiviteterne i Lastas kan fortsættes hos de nye ejere".

Med aftalen fortsættes aktiviteterne i Lastas med ny ejerkreds og en stærk egenkapital. I den sammenhæng udtaler direktør Anders K. Larsen:

"Aftalen betyder, at der er skabt sikkerhed og tryghed for kunderne og et nyt solidt kapitalgrundlag. De hidtidige aktiviteter kan nu fortsætte i et nyt og stærkt Lastas, som fortsat vil være en betydende spiller på det danske marked for lastbiler og trailere. Vi er meget glade for, at der er sket en afklaring, hvor den fremadrettede drift af kerneaktiviteterne nu er sikret. Aftalen skaber også tryghed for medarbejderne".

Hedensted den 8. maj 2013

Lastas A/S

Carl Erik Skovgaard Sørensen Formand   Jens Løgstrup
Næstformand
  Anders Kristoffer Larsen
Adm. direktør

Om selskabet:

Lastas A/S er blandt Danmarks største uafhængige forhandler af lastbiler og trailere i Skandinavien. Koncernen ligger centralt placeret ved motorvej E45 ved Hedensted i Jylland. Lastas A/S har desuden en afdeling i Greve ved København. Koncernen vil fremadrettet have ca. 50 medarbejdere beskæftiget med salg, service og udlejning af lastbiler og trailere. Læs mere på www.Lastas.dk

Yderligere information vedrørende ovenstående fondsbørsmeddelelse gives ved henvendelse til adm. direktør Anders K Larsen på telefon 72 19 80 00.

163 - Lastas - Frasalg af aktiviteter.pdf