Ekstraordinær generalforsamling den 4. juli 2013 kl. 17.00 på Hotel Faaborg Fjord, Svendborgvej 175, 5600 Faaborg

Faaborg, Danmark, 2013-06-12 09:41 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- I henhold til vedtægternes § 8 indkaldes hermed til ekstraordinær generalforsamling med følgende dagsorden:

1. Forslag fra bestyrelse og repræsentantskab om ændring af Sparekassen Faaborgs vedtægter, således at der som

ny § 5 indsættes følgende med overskriften ”Suspension af særlige rettigheder”:

”Såfremt der fremsættes tilbud om overtagelse af selskabets aktier, jf. kapitel 8 i lov om værdipapirhandel m.v.,

suspenderes det i § 4 anførte ejerloft samt den i § 11, stk. 2 og § 16, stk. 2 anførte stemmeretsbegrænsning, jf.

selskabslovens §§ 340 – 342”.

Baggrunden for forslaget er det købstilbud, som Sparekassen Sjælland den 28. maj 2013 offentliggjorde, at den

ville fremsætte. Det er en betingelse for købstilbuddet, at Sparekassen Sjælland kan opnå ejerskab over ikke ale-

ne minimum 90 % af aktiekapitalen, men også over minimum 90 % af stemmerne. Dette kræver, at ejerloft og

stemmeretsbegrænsning ophæves. Med den nye § 5 vil ejerloftet og stemmeretsbegrænsningen blive suspende-

ret ved Sparekassen Sjællands fremsættelse af købstilbuddet, hvorefter Sparekassen Sjælland med en ejerandel

på 75 % kan ophæve ejerloft og stemmeretsbegrænsning på en efterfølgende generalforsamling.

2. Bemyndigelse til dirigenten (med substitutionsret) til at anmelde ovenstående vedtægtsændring til Erhvervs-

styrelsen samt til at foretage sådanne ændringer i det af generalforsamlingen besluttede, som Erhvervsstyrelsen,

Finanstilsynet eller NASDAQ OMX Copenhagen A/S måtte kræve eller finde hensigtsmæssigt i forbindelse med

registrering af de ændrede vedtægter.

3. Eventuelt.

Vedtagelseskrav

Til vedtagelse af dagsordenens punkt 1 kræves tiltræden af mindst 2/3 af såvel de afgivne stemmer som af den på generalforsamlingen repræsenterede stemmeberettigede aktiekapital, jf. vedtægternes § 12.

Aktiekapitalens størrelse og stemmeret

Sparekassens aktiekapital udgør 112 mio. kr. fordelt på aktier á 100 kr. I henhold til vedtægterne kan aktionærernes stemmeret udøves med 1 stemme for hver 100 kr. noteret aktiekapital, idet ingen aktionær dog kan afgive mere end 400 stemmer.

Stemmeret tilkommer aktionærer, som har ladet deres aktier notere i ejerbogen senest en uge før generalforsamlingens afholdelse (registreringsdatoen), og som senest 3 dage før generalforsamlingen har anmodet om adgangskort. Registreringsdatoen er torsdag den 27. juni 2013. Stemmeretten afgøres på baggrund af de aktier, den enkelte aktionær besidder som opgjort i ejerbogen pr. registreringsdatoen den 27. juni 2013, samt meddelelser om ejerforhold, som Sparekassen senest på samme tidspunkt har mod­taget med henblik på indførsel i ejerbogen, men som endnu ikke er indført.

Adgang, fuldmagt og brevstemmer

En aktionærs ret til at deltage i generalforsamlingen fastsættes i forhold til de aktier, aktionæren besidder på registreringsdatoen den 27. juni 2013. En aktionær, eller dennes fuldmægtig, der ønsker at deltage i generalforsamlingen, skal senest 3 dage før generalforsamlingen have anmodet om adgangskort.

Adgangskort kan bestilles elektronisk på Sparekassens hjemmeside www.sparekassenfaaborg.dk eller

telefonisk på telefon 6361 1804 eller 6361 1802. Bestilling af adgangskort skal være Sparekassen i hænde senest den 28. juni 2013.

Aktionærer, der er forhindret i at deltage i generalforsamlingen, vil kunne afgive fuldmagt til Sparekassens bestyrelse eller tredjemand. Fuldmagten kan afgives via den vedlagte fuldmagtsblanket, der også er tilgængelig på Sparekassens hjemmeside www.sparekassenfaaborg.dk. Fuldmagten skal være Sparekassen i hænde senest den 28. juni 2013.

Aktionærer har endvidere mulighed for at afgive brevstemme inden generalforsamlingens afholdelse. En aktionær, som ønsker at brevstemme, bedes kontakte Sparekassens direktionssekretariat på telefon 6361 1804 eller 6361 1802 senest den 28. juni 2013.

Bestyrelsen opfordrer til, at aktionærer, der ikke kan deltage i den ekstraordinære generalforsamling, benytter sig af fuldmagts- eller brevstemmemuligheden for derved at give deres mening til kende.

Dagsorden og dokumenter

Dagsordenen for den ekstraordinære generalforsamling er tilgængelig på Sparekassens hjemmeside www.sparekassenfaaborg.dk samt på Sparekassens hovedkontor Markedspladsen 15, 5600 Faaborg.

Faaborg den 12. juni 2013

Sparekassen Faaborg A/S