TIIMARI OYJ ABP:N TYTÄRYHTIÖN TIIMARI RETAIL OY:N OMA PÄÄOMA NEGATIIVINEN

Tiimari Oyj Abp                             Pörssitiedote 21.8.2013 klo 16.10

Tiimari Oyj Abp:n 100 %:sesti omistaman tytäryhtiön, Tiimari Retail Oy:n heinäkuun 2013 alustavan tuloksen valmistuttua on todettu, että yhtiön oma pääoma on kääntynyt negatiiviseksi. Tämä johtuu lähinnä suunniteltua heikommin sujuneesta alkuvuoden myynnistä sekä liiketoiminnalle tyypillisestä sesonkivaihtelusta. Tiimari Retail Oy:n hallitus on tänään tehnyt rekisteri-ilmoituksen yhtiön osakepääoman menettämisestä. Tiimari Retail Oy:n osakepääoma on 84.500 euroa ja 31.7.2013 yhtiön oma pääoma oli -887.085,76 euroa.

Tiimari Retail Oy:n liiketoiminnan sesonkiluonteisuudesta johtuen yhtiö kuitenkin ennustaa tilanteen korjaantuvan loppuvuoden aikana. Tiimarille vuoden viimeinen vuosineljännes tuo yli 40 % koko vuoden liikevaihdosta sekä merkittävän osan koko vuoden tuloksesta.

Tilanne ei vaikuta Tiimari Oyj Abp:n 9.8.2013 julkaisemaan arvioon tilivuoden 2013 näkymistä. Yhtiöissä keväällä 2013 käynnistetty säästöohjelma etenee suunnitelmien mukaisesti ja kustannussäästövaikutukset alkavat näkyä jo vuoden 2013 jälkimmäisellä vuosipuoliskolla. Tiimari Oyj Abp jatkaa myös toimiaan tavoitteenaan selvittää erilaiset vaihtoehdot lyhyt- ja pitkäaikaisen rahoituksen turvaamiseksi.

Tiimari Oyj Abp

Lisätietoja antaa: