TIIMARIN TOIMENPITEET RAHOITUKSEN RIITTÄVYYDEN TURVAAMISEKSI OVAT KARIUTUNEET - TIIMARI OYJ ABP:N SEKÄ TIIMARI RETAIL OY:N HALLITUKSET OVAT PÄÄTTÄNEET JÄTTÄÄ KONKURSSIHAKEMUKSET

Tiimari Oyj Abp                   Pörssitiedote 18.9.2013 klo 13.00

Tiimari-konsernin emoyhtiö Tiimari Oyj Abp:n sekä Tiimari-konsernin vähittäiskauppaliiketoimintaa Suomessa harjoittavan Tiimari Retail Oy:n hallitukset ovat tänään päättäneet jättää yhtiöitä koskevat konkurssihakemukset.

Julkaistut vähittäiskaupan alan toimijoiden myyntitilastot osoittavat, että negatiivinen kehitys vähittäiskaupan alalla Suomessa jatkuu. Myös Tiimari-konsernin negatiivinen myynnin kehitys on jatkunut vuoden 2013 aikana.

Edellisen johdosta yhtiö ei käymissään neuvotteluissa ole onnistunut varmistamaan riittävää lisäpääomarahoitusta toimintansa jatkamiselle. Yhtiö on kuluvan vuoden aikana selvittänyt myös useita muita lisärahoitusmahdollisuuksia mukaan lukien mm. yhtiön varojen ja liiketoimintojen myynti sekä ulkopuolisen pankki- ja muun lisärahoituksen saaminen löytämättä kuitenkaan ratkaisua, jolla liiketoiminnan jatkuvuuden edellyttämä lisärahoitus olisi käynnistettyjen säästötoimenpiteidenkään jälkeen voitu turvata. Yhtiöiden johdon arvion mukaan liiketoiminnan jatkuvuutta ei myöskään olisi kyetty turvaamaan hakeutumalla yrityssaneerauslain mukaiseen menettelyyn.

”Olemme erittäin pahoillamme, että vallitseva taloudellinen epävarmuus ja vähittäiskaupan kysynnän heikkeneminen tekivät riittämättömiksi ne toimenpiteet, joita viime vuosien aikana on toteutettu Tiimarin, liiketoiminnan kehittämiseksi sekä myynnin parantamiseksi ja kannattavuuden saavuttamiseksi. Olemme erityisen pahoillamme yhtiön henkilöstön ja heidän perheidensä, Tiimarin asiakkaiden, yhtiön osakkeenomistajien sekä yhtiön muiden rahoittajien ja intressiryhmien puolesta, että vaihtoehtoja konkurssihakemusten jättämiselle ei löydetty. Kiitämme kaikkia niitä, jotka ovat tukeneet Tiimari-konsernin toimintaa vuosien aikana”, toteavat yhtiöiden toimiva johto ja hallitukset.

Tiimari Oyj Abp

Lisätietoja:

Hallituksen puheenjohtaja Benedict Wrede, +358 (0)9 6122 340, ben.wrede@atine.fi

toimitusjohtaja Niila Rajala, +358 (0)3 812911, niila.rajala@tiimari.fi

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki