Aftale om fraflytning af erhvervslejemål og nye lejekontrakter

Som oplyst i fondsbørsmeddelelse nr. 79 af 31. oktober 2012 har SAS opsagt deres lejemål for ejendommene Hedegårdsvej 80-82, 88 og Engvej 155, 159 og 163 til ophør pr. 1. november 2013.

Landic Property Bonds I A/S’ datterselskab Ejendomsselskabet august 2003 A/S har indgået aftaler dels om fraflytningsforpligtelsen på lejemålene og dels vedr. nye tidsbegrænsede lejekontrakter på dele af de omtalte ejendomme.

De nye tidsbegrænsede lejekontrakter vedrører ca. 11.500 m2 ud af det samlede areal på ca. 22.532 m2 på Engvej løbende til 1. maj 2015 og ca. 4.200 m2 ud af det samlede areal på 23.930 m2 på Hedegårdsvej løbende til 1. maj 2015. Herudover indtræder Ejendomsselskabet august 2003 A/S i retten til at modtage husleje for yderligere 5.299 m2 fra fremlejekontrakter indgået af SAS.

I relation til de opsagte lejemål havde SAS betalt DKK ca. 34 mio. i depositum, der har været afsat som gæld i koncernregnskabet. I de indgåede aftaler er det aftalt, at Ejendomsselskabet august 2003 A/S om 14 dage tilbagebetaler DKK ca. 0,3 mio., DKK ca. 16,5 mio. tilbageholdes som depositum for de nye lejemål samt sikkerhed for øvrige endnu ikke endeligt opgjorte forpligtelse. Det resterende beløb er en endelig afregning af istandsættelsesforpligtelsen på de fraflyttede lokale.

De indgåede aftaler har medført en opjustering af det forventede resultat før skat og værdiregulering af investeringsejendomme og gæld til niveauet DKK 35 mio. (tidligere DKK 29 mio.).

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Mikael Glud på telefon

FBM 90 - 2013  Aftale om fraflytning af erhvervslejemål Final.pdf