Utfall företrädesemission i Medcore AB

Kista, 2013-12-12 08:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Företrädesemissionen på 10 634 610 SEK i Medcore AB tecknad till 98%

En extra bolagsstämma i Medcore AB den 15 november 2013 beslutade att genomföra en företrädesemission av aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Emissionen uppgick till högst 10 634 610 SEK fördelat på 10 634 610 aktier till kurs 1 SEK. Teckningstiden löpte under perioden 25 november – 9 december. Emissionen tecknades till 98 procent,( 10 461 609 SEK) varav 85 procent tecknades med stöd av teckningsrätter.

Styrelsen har idag beslutat om tilldelning. Tecknare utan företrädesrätt kommer att erhålla avräkningsnota med betalningsinstruktioner. Samtliga tecknare utan företrädesrätt har erhållit tilldelning.

Antalet aktier i Medcore AB uppgår till 15 778 914 aktier efter genomförd emission.

Rådgivare

Medcore AB har anlitat Sedermera Fondkommission AB som finansiell rådgivare i samband med emissionen.

MedCores aktie är listad på NASDAQ OMX First North med kortnamnet MCOR. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag. Mer information om bolaget finns på www.medcore.se

Per Wallen, VD
         Tel: + 46 73 310 32 97