Årsrapport for Landic Property Bonds I A/S 2013

RESUME

RESULTAT FOR LANDIC PROPERTY BONDS I A/S

Resultat af drift før værdiregulering af ejendomme bestemt for salg, gæld og skat udgør tDKK 35.902 mod tDKK 27.494 i 2012.

Efter værdireguleringer af ejendomme og gæld var resultatet på tDKK 10.903 mod tDKK -79.740 året før, hvilket er en forbedring på tDKK 90.643. Årsagen til stigningen i resultat før skat kan primært tilskrives værdiregulering på investeringsejendommene og gæld, der i regnskabsåret 2012 er udgiftsført med netto tDKK 107.234 og i regnskabsåret 2013 med tDKK 32.500. Der har i 2013 desuden været en stigning i omsætning på tDKK 13.326, samt øgede udgifter i forbindelse med refinansiering af gæld og overtagelse af den daglige drift for de ejendomme SAS fraflyttede i 2013.

Nettoomsætningen for året udgør tDKK 89.614, hvilket er en stigning på 17,47% i forhold til året før.

Stigningen skyldes primært en indtægt på tDKK 12.000 i forbindelse med SAS’ fraflytningsaftale. Nettoresultat og totalindkomst udgør et underskud på tDKK 7.116. Egenkapitalen udgør tDKK 38.631 ved årets udgang, hvilket er tDKK 7.116 lavere sammenlignet med egenkapitalen pr. 31. december 2012.

Driften i koncernen omfatter udlejning af SAS´domicil- og kursusejendomme beliggende på Skøjtevej og Amager Strandvej i Kastrup, samt udlejning af ejendommene beliggende på Hedegaardsvej 80-82 og 88 samt Engvej 155,159 og 163 i København og er forløbet planmæssigt i perioden.

Dagsværdien på koncernens ejendomme bestemt for salg er pr. 31. december 2013 vurderet til tDKK 750.000, og ejendomsværdien er dermed nedskrevet med tDKK 23.000 i forhold til 31. december 2012.

Det forventes, at koncernens ejendomsportefølje afhændes i 2014, hvorefter selskabets aktiviteter ophører og regnskabet er derfor ikke aflagt med forsat drift for øje.

Det opnåede resultat, før værdireguleringer og skat, er som forventet.

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Mikael Glud på telefon +45 7022 9601

FBM 94 - Årsrapport 2013.pdf.pdf FBM 94 - Resume af årsrapport 2013.pdf