Endelig aftale om salg af ejendomsporteføljen

Den betingede aftale om salg af samtlige af koncernens ejendomme som senest omtalt i fondsbørsmeddelelse nr. 102 af 26. maj 2014 er nu indgået endeligt og købesummen dermed fastsat. Den endelige aftale forventes at give et lidt mindre provenu end anført i præsentationen på Obligationsejermødet offentliggjort i fondsbørsmeddelelse nr. 100 af 24. april 2014.

Det har dog vist sig, at de ejerpantebreve som Ejendomsselskabet August 2003 A/S har stillet til sikkerhed for lånet fra søsterselskabet Keops Securties A/S er bortkommet, hvorfor der skal gennemføres en mortificeringsproces før hele provenuet fra ejendomshandlen kan frigives.

Obligationerne vil fortsat blive indfriet, men ovennævnte ændrer det forventede tilbagebetalingstidspunkt, hvorfor der snarest muligt bliver indkaldt til Obligationsejermøde, hvor der vil blive givet yderligere informationer.

Ovennævnte betyder en nedjustering af koncernens forventede resultat, før skat og værdiregulering/salg af ejendomme og gæld til niveauet mDKK -12 til mDKK -16 fra det i årsrapporten udmeldte niveau på mDKK -10 til mDKK 10.

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Mikael Glud på telefon +45 7022 9601

FBM 103 - 2014 Endelig aftale om salg af ejendomsporteføljen.pdf