Betting Promotion: DELÅRSRAPPORT Q1 2015

Stockholm, Sweden, 2015-05-12 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

(För komplett delårsrapport se bifogad fil)

Januari - Mars 2015 i sammandrag

• Nettoomsättningen uppgick till 2 407 kEUR (2 046)
  • Periodens resultat uppgick till -337 kEUR (-323)
  • Bruttomarginal för produkten Trading 0,45% jämfört med 0,57% för samma period förra året
  • Nettoomsättningen för produkten Bookmaker minskar med 23% jämfört med samma period förra året och uppgår till 204 kEUR
  • Nettoomsättningen för produkten Plattformar ökar med 54% jämfört med samma period förra året och uppgår till 1 626 kEUR
  • Resultat per aktie -0,02 EUR

Kvartalet i sammandrag

Januari - Mars 2015

KEURO 2015 2014

Nettoomsättning: 2 407 2 046
Spelomsättning   90 865   92 224
Rörelseresultat:   -339   -325
Rörelsemarginal:   -14%   -16%
Periodens resultat:   -337 -323

VD kommenterar

"Årets första kvartal har resulterat i ett blandat utfall. Produkten Trading har haft ett godkänt kvartal men kommer in något sämre än föregående år. Tradingen har lidit av att en av våra viktigaste marknadsplatser i slutet av 2014 bytte till en ny teknisk plattform. Denna plattform har inneburit lägre prestanda och vi har upplevt ett sämre resultat under perioder med hög aktivitet. Marknadsplatsen arbetar på att förbättra sin prestanda och vi utvärderar löpande vår Tradingstrategi. Produkten Bookmaker har genomgått en konsolidering under kvartalet där en handfull kunder med bristande lönsamhet antingen har sagts upp av oss eller har avslutat sin verksamhet. Detta har påverkat lönsamheten då kundförluster har uppstått i samband med dessa avslut. Vår bedömning är att den kvarvarande kundgruppen har en helt annan uthållighet och potential och vi ser fortsatt positivt på produkten Bookmaker. Produkten Plattformar har haft ett mycket starkt kvartal med god tillväxt bland existerande kunder samt hög kvalitet i de nya avtalen som har slutits under kvartalet. Bolagets strategi är att gradvis försöka attrahera större kunder för såväl Bookmaker och Plattform och det arbetet kommer intensifieras ytterligare under året.", säger Betting Promotions VD Christer Fahlstedt.

Certified Adviser

Betting Promotion Sweden AB (publ) anlitar Mangold Fondkommission AB som Certified Adviser. Mangold Fondkommission AB kan kontaktas via www.mangold.se eller på telefon +46 8 503 01 550.

Betting Promotion Sweden AB (publ) är holdingbolag till rörelsedrivande dotterbolag. Betting Promotion sätter odds och handlar på sporthändelser. Spel hanteras både innan match och under pågående match, så kallad live betting. Sedan 2003 har Betting Promotion varit market maker på världens ledande spelbörser. Handeln sköts automatiskt och är därigenom menad att vara både effektiv och stabil. Betting Promotion erbjuder även odds till bookmakers.

BP-interim-report-2015-Q1.pdf