Kvartalsmeddelelse vedr. 1. kvartal 2015

E-mail:investor@dkcompany.com

Website: www.dkcompany.com

Kvartalsmeddelelse vedr. 1. kvartal 2015

Bestyrelsen for DK Company A/S har den 13. maj 2015 godkendt regnskabet for 1. kvartal 2015, der omfatter perioden 1. januar 2015 til 31. marts 2015. Regnskabet er ikke revideret.

Koncernen har i 1. kvartal 2015 realiseret en fremgang i både omsætning, bruttoresultat og resultat før skat på den sammenlignelige forretning i forhold til samme periode sidste år. Derudover bidrager de senest tilkøbte aktiviteter ligeledes med et positivt resultat for perioden.

Resultatet for perioden 1/1 2015 — 31/3 2015 (3 mdr.)

• Koncernens omsætning for fortsættende aktiviteter realiseredes med 698 mio. kr. mod 421 mio. kr. i samme periode i 2014 svarende til en stigning på 277 mio. kr. Af stigningen kan 269 mio. kr. henføres til akkvisitionerne af The Original Group og Bon’A Parte.
  • I første kvartal realiseredes et bruttoresultat for fortsættende aktiviteter på 362 mio. kr., svarende til en dækningsgrad på 52%, mod 215 mio. kr., og en dækningsgrad på 51% i 1. kvartal 2014. Dækningsgraden har i perioden været under pres som følge af en fortsat ugunstig udvikling i koncernens primære valutaer.
  • Resultat før skat for fortsættende aktiviteter udgør for perioden 43 mio. kr. mod 37 mio. kr. for samme periode sidste år svarende til en stigning på 6 mio. kr. Akkvisitionerne af The Original Group og Bon’A Parte i 2014 bidrager til resultat før skat for fortsættende aktiviteter for 1. kvartal 2015 med 4 mio. kr.

Forventninger til årsregnskabet for 2015

Koncernen fastholder forventningerne til regnskabsåret 2015, som offentliggjort i First North Meddelelse nr. 47/2015:

• Koncernens nettoomsætning for hele 2015 forventes realiseret i størrelsesordenen 2.250-2.450 mio. kr.
  • Resultat af primær drift (EBIT) for koncernen forventes at udgøre 100-130 mio. kr. for hele 2015.

De fortsat volatile valutamarker vil kunne påvirke både koncernens omsætning og indtjening i 2015. Forventningerne til årets resultat er formuleret under forudsætning af, at der ikke sker væsentlige ændringer, som vil forværre koncernens valutaeksponering yderligere.

Delårsregnskabet for første halvår 2015 vil blive offentliggjort den 25. august 2015.

Ikast, den 13. maj 2015

Bo Boulund Knudsen                         Jens Poulsen

Bestyrelsesformand                          Administrerende Direktør

Selskabets Certified Advisor er CDI Global ApS, Vestre Havnepromenade 5, 5. sal, 9000 Aalborg, Jesper Gøthgen, tlf. +45 26 70 49 93.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Jens Poulsen på telefon 96 600 700