Transmode utser tillförordnad finansdirektör

Stockholm, Sverige - 18 juni 2015 - Transmode, en global leverantör av paketbaserade optiska nätlösningar, meddelar idag att man har utsett Hassan Tabrizi som tillförordnad finansdirektör. Hassan kommer att ingå i företagets ledningsgrupp och rapportera till VD Karl Thedéen. Hassan Tabrizi tillträder tjänsten under juli månad.

Hassan Tabrizi efterträder Johan Wilsby som kommer att lämna Transmode i samband med publiceringen av delårsrapporten den 16 juli, vilket tidigare har kommunicerats i årets första delårsrapport.

Hassan Tabrizi kommer närmast från Birdstep Technology ASA (publ) där han var tillförordnad finansdirektör. Hassan har 20 års internationell erfarenheter från ledande befattningar i bolag så som Cathay Pacific Airways Ltd, Tele Office AB, Connecta AB, Axfood AB, SmartTrust Group and Giesecke & Devrient Group.

För ytterligare information kontakta:

Jenny Gunell
Corporate Communications Officer
Transmode Systems AB
Email: jenny.gunell@transmode.com

Om Transmode
Transmode är en global leverantör av paketbaserade optiska nätlösningar som gör det möjligt för fasta och mobila nätoperatörer att kostnadseffektivt hantera de ökande kapacitetsbehov som skapas av den snabba tillväxten i video- och datatrafik. Bolagets lösningar ingår i nästa generations optiska höghastighetsnät som stödjer tjänster som fast och mobilt bredband, video- och molntjänster. Transmodes lösningar ökar kapaciteten, flexibiliteten och funktionaliteten i metronät och regionala nät och är baserade på våglängdsmultiplexering (Wavelength Division Multiplexing eller WDM) och transporttekniker som till exempel Ethernet. Transmodes "Native Packet Optical 2.0"-arkitektur skapar viktiga fördelar för kunder i form av kostnadseffektiva Ethernet-tjänster, extremt låg fördröjning, låg strömförbrukning och framtidssäker nätdesign.

Transmode har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på NASDAQ, Stockholm (TRMO). Sedan år 2000 har företaget installerat mer än 50 000 system hos fler än 650 fasta och mobila teleoperatörer, kabelteveoperatörer, Internetleverantörer samt större företag och offentliga förvaltningar i över 50 länder över hela världen.

För ytterligare information om Transmode, besök www.transmode.com

Pressmeddelande PDF http://hugin.info/134733/R/1929336/693026.pdf

HUG#1929336