Victoria Properties A/S : Fondsbørsmeddelelse nr. 207 - Delårsrapport for 1. halvår 2015

Victoria Properties A/S nærmer sig afslutning af afviklingen af Koncernens ejendomsportefølje

Perioderegnskabet i overskrifter:

• Salget af Koncernenes ejendomme forløber tilfredsstillende. Koncernen har pr. 30. juni 2015 2 ejendomme og 1 lejlighed, hvoraf der er underskrevet salgskontrakter på den ene ejendom og lejligheden.
  • Koncernen realiserede et resultat før skat på EUR 0,1 mio. for 1. halvår 2015 imod EUR -0,1 mio. for samme periode sidste år. Resultatet er væsentligt påvirket af værdireguleringen på gæld til FS Property Finance A/S på EUR 1,0 mio. samt negativ dagsværdiregulering på Koncernens ejendomme på -0,9 mio.
  • Omsætningen er faldet fra EUR 3,8 mio. i 1. halvår 2014 til EUR 2,2 mio. i 1. halvår 2015. Faldet i omsætningen skyldes frasalg af ejendomme og lejligheder.
  • Driftsomkostningerne er i samme periode faldet med EUR 0,4 mio., hvilket kan henføres til frasalg af ejendomme og lejligheder.
  • Koncernens nettorenteindtægter udgjorde EUR 0,2 mio. for 1. halvår 2015 mod EUR -2,3 mio. i samme periode sidste år. Posten er væsentlig påvirket af aftalen med FS Property Finance A/S hvorefter egenkapitalen ikke kan bliver negativ. Der er derfor foretaget en værdiregulering af gæld til FS Property Finance A/S med EUR 1,0 mio. for 1. halvår 2015.
  • Dagsværdireguleringer på Koncernens ejendomme udgør EUR -0,9 mio. pr. 30. juni 2015 mod EUR -4,2 mio. i samme periode sidste år.
  • Egenkapitalen for Victoria Properties A/S udgør EUR 0,0 mio. pr. 30. juni 2015.
  • Den nedenfor under afsnittet Finansiering beskrevne indgåede aftale med FS Property Finance A/S blev af FS Property Finance A/S i brev af 18. marts 2015 forlænget på uændrede vilkår dog således, at aftalen af FS Property Finance A/S kan opsiges med 3 måneders varsel og er maksimeret til det tidspunkt, hvor Koncernens ejendomme måtte være afhændede.

Finansiering

Som følge af Koncernens begrænsede kapitalberedskab blev der oktober 2013 indgået aftale med FS Property Finance A/S. Denne medførte, at:

• Engagementet prolongeredes til den 30. juni 2015, hvor engagementet får fuldt forfald.
  • Prolongeringen foretages således, at Koncernen løbende betaler renter i forhold til ejendommenes netto cash flow.
  • Koncernen forpligter sig til at fortsætte bestræbelserne på at afhænde ejendomsporteføljen.
  • Der i aftalen er indlagt acontobetalinger af rente mv. til FS Property Finance A/S samt milestones, som Koncernen skal overholde. I henhold til aftalen sælges alle Koncernens ejendomme, og gælden bliver indfriet i takt med salgenes gennemførsel.
  • I tillæg til den løbende rentebetaling, jf. ovenstående, kan FS Property Finance A/S til enhver tid beregne renter i henhold til den såkaldte afviklingsbekendtgørelse, idet betalinger til FS Property Finance A/S dog maksimeres, således at Koncernens egenkapital ikke bliver negativ.
  • Måtte egenkapitalen efter salg af samtlige ejendomme vise sig pr. 30. juni 2015 at være negativ, er FS Property Finance A/S inden for aftalte rammer forpligtet til at eftergive gæld i et sådant omfang, at Koncernen kan likvideres solvent og alle kreditorer betales, uden at der herved fremkommer udlodning til aktionærerne.

Ledelsen forventer, at alle ejendomme er solgt inden 30. september 2015.

Koncernens værdifastsættelse af den resterende ejendomsportefølje

Koncernen har pr. 30. juni 2015 2 ejendomme og 1 lejlighed. Koncernen henleder opmærksomheden på, at værdien af Koncernens tilbageværende ejendom er behæftet med større usikkerhed end tidligere. Denne usikkerhed kan henføres til det pres der, som følge af prolongeringsaftalen, er på at realisere et frasalg af ejendommen.

Forventninger til 2015

Efter afhændelse af Koncernens sidste ejendom jf. ovenfor, har selskabet ingen forretningsmæssig fremadrettet aktivitet. Bestyrelsens overvejelser vil forventeligt føre til, at bestyrelsen vil opfordre til, at selskabet træder i likvidation uden betaling til aktionærerne, med mindre der kan opnås et købstilbud på selskabet.

Koncernens ejendomme forventes at være solgt inden 30. september 2015. Resultatet for 2015 efter eftergivelse af gæld fra FS Property Finance A/S forventes at blive EUR 0,0 mio.

Egenkapitalen forventes at blive EUR 0,0 mio.

Yderligere oplysninger:

Frank Hansen