Betting Promotion: Information angående fredagens börsstopp i Betting Promotion Sweden AB

Stockholm, Sweden, 2015-10-05 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Med anledning av fredagens handelsstopp i Betting Promotions (bolagets) aktie, vill bolaget härmed informera om följande;

Bolaget har informerats om att aktieägare vilka tillsammans äger 74,4,% av aktierna i Betting Promotion Sweden AB, ingått en utfästelse om att under särskilda villkor framledes överlåta sina aktier i bolaget till Nordic Leisure AB (Nordic Leisure).  Dessa villkor är kända för bolaget.

Ett av dessa villkor  är att Nordic Leisure lägger ett publikt erbjudande på samtliga aktier i Betting Promotion Sweden AB, i vilket för varje existerande aktie i Betting Promotion Sweden AB erbjuds en (1) nyemitterad aktie i Nordic Leisure i utbyte. Det finns i dagsläget inget bud på bolaget och ingen garanti om att ett publikt bud på bolaget kommer att presenteras. Nordic Leisure har informerat bolaget om att ingen formell DD-process kommer att genomföras förutom den publika information som finns tillgänglig. Bolaget har inte fört några förhandlingar eller diskussioner med Nordic Leisure AB.

För mer information, vänligen kontakta:

Betting Promotion Sweden AB
Kontaktperson: Peter Åström, Styrelseordförande