Berlin IV A/S - Periodemeddelelse for perioden 1. juli 2015 til 30. september 2015

NASDAQ OMX Copenhagen A/S

Selskabsmeddelelse

nr. 21 / 2015

Aarhus, 29. oktober 2015

CVR. nr. 29 14 98 60

Berlin IV A/S – Periodemeddelelse for perioden 1. juli 2015 til 30. september 2015

_________________________________________________________________________

Berlin IV A/S er kommet godt fra start i regnskabsåret 2015/2016. Udviklingen i selskabets drift i første kvartal er tilfredsstillende og i overensstemmelse med ledelsens forventninger.

Selskabet har i første kvartal af regnskabsåret 2015/2016 realiseret en omsætning på EUR 3,9 mio. – svarende til en vækst på 4% i forhold til samme periode i regnskabsåret 2014/2015.

EBVAT (Resultat før værdireguleringer og skat) for første kvartal i regnskabsåret 2015/2016 stiger til EUR 1,89 mio., hvilket er en stigning på 65% i forhold til samme periode sidste år. Denne stigning kan primært henføres til effekten af selskabets refinansiering af lån.

• Aktiviteterne omkring opdeling af ejendomme i ejerlejligheder og salg heraf, forløber som planlagt. I perioden, er der indgået notaraftaler om salg af i alt 660 kvm ejerlejligheder.
  • Tomgang opgjort efter kvadratmeter er på 3,2% sammenlignet med 4,4% i samme periode i regnskabsåret 2014/2015.

Selskabet har i perioden modtaget en uopfordret henvendelse om erhvervelse af en bestemmende aktiepost i selskabet, jf. selskabsmeddelelse nr. 18/2015. Yderligere oplysninger herom tilgår markedet når det er påkrævet.

Ledelsens forventninger

Ledelsen fastholder forventningerne om en omsætning på ca. EUR 15,8 mio. og et EBVAT på ca. EUR 7,5 mio. for regnskabsåret 2015/2016.

Aarhus, oktober 2015

Søren Krarup, adm. direktør

Kontaktpersoner:

Eventuelle henvendelser vedrørende selskabsmeddelelsen rettes til selskabets administrerende direktør Søren Krarup på +45 60 19 64 33 eller formand Erik Stannow på telefon +45 60 10 64 64.

____________________________________________________________________________________________________

Berlin IV A/S ejer og driver en portefølje bestående af 135 ejendomme med i alt 2.735 bolig og erhvervslejemål beliggende i Berlin. Berlin IV A/S B-aktier har siden 2007 været noteret på NASDAQ OMX København. Strategien er at optimere driften og udnytte potentialet i ejendommene med henblik på at forbedre porteføljens værdi og selskabets resultat. www.berlin4.dk

Periodemeddelelse _Q1_2015-2016.pdf