Berlin IV A/S - Storaktionærmeddelelse

Aarhus, 16. december 2015
CVR. nr. 29 14 98 60

Berlin IV A/S – Storaktionærmeddelelse

Foncière des Régions SA har i henhold til værdipapirhandelslovens § 29 og bekendtgørelse om storaktionærer meddelt, at Foncière des Régions SA efter afslutning og afvikling af købstilbuddet fremsat af Foncière des Régions SA’s datterselskab Immeo Dansk Holding ApS, CVR-nr. 30535723, indirekte vil eje i alt 24.505.547 A-aktier og 224.910.604 B-aktier i Berlin IV A/S, svarende til 84,55% af aktiekapitalen og 90,38% af stemmerettighederne i Berlin IV A/S.

Immeo Dansk Holding ApS, CVR-nr. 30535723 vil være den direkte ejer af i alt 20.611.776 A-aktier og 207.316.704 B-aktier, svarende til 77,26% af aktiekapitalen og 79,51% af stemmerettighederne i Berlin IV A/S. Immeo Dansk Holding ApS er et helejet datterselskab af GFR Immobillien GmbH, der er et helejet datterselskab af Immeo Wohnen Verwaltungs GmbH, der er et helejet datterselskab af Immeo SE, der er kontrolleret af Immeo ReWo Holding GmbH, der er et helejet datterselskab af Foncière des Régions SA.

IW Verwaltungs GmbH vil være den direkte ejer af i alt 1.470.333 A-aktier og 15.215.073 B-aktier, svarende til 5,66% af aktiekapitalen og 5,75% af stemmerettighederne i Berlin IV A/S. IW Verwaltungs GmbH er kontrolleret af Immeo ReWo Holding GmbH, der er et helejet datterselskab af Foncière des Régions SA.

Acopio GmbH vil være den direkte ejer af i alt 2.423.438 A-aktier og 2.378.827 B-aktier, svarende til 1,63% af aktiekapitalen og 5,12% af stemmerettighederne i Berlin IV A/S. Acopio GmbH er et helejet datterselskab af Immeo ReWo Holding GmbH, der er et helejet datterselskab af Foncière des Régions SA.

Aarhus, december 2015

Jette Jakobsen, næstformand

Kontaktpersoner:

Eventuelle henvendelser vedrørende selskabsmeddelelsen bedes rettet til bestyrelsens næstformand Jette Jakobsen på tlf. +45 22 96 91 96.

Berlin IV A/S ejer og driver en portefølje bestående af i alt ca. 2.735 bolig og erhvervslejemål beliggende i Berlin. Berlin A/S’ B-aktier har siden 2007 været noteret på NASDAQ OMX Copenhagen. Strategien er at optimere driften og udnytte potentialet i ejendommene med henblik på at forbedre porteføljens værdi og selskabets resultat. www.berlin4.dk

Selskabsmeddelelse28storaktionaer-1.pdf