Berlin IV A/S - Storaktionærmeddelelse

Århus, 23. december 2015
CVR. nr. 29 14 98 60

Berlin IV A/S – Storaktionærmeddelelse

Foncière des Régions SA har i henhold til værdipapirhandelslovens § 29 og bekendtgørelse om storaktionærer meddelt, at Foncière des Régions SA nu indirekte gennem datterselskaberne Immeo Dansk Holding ApS og IW Verwaltungs GmbH ejer i alt 24.505.547 A-aktier og 231.196.988 B-aktier i Berlin IV A/S svarende til 86,68 % af aktiekapitalen og 91,59 % af stemmerettighederne i Berlin IV A/S.

Samtidig har Foncière des Régions SA’s datterselskab Acopio GmbH meddelt, at selskabet via en intern transaktion har solgt samtlige af sine A-aktier og B-aktier i Berlin IV A/S til Immeo Dansk Holding ApS. Acopio GmbH ejer dermed ikke længere aktier i Berlin IV A/S.

Immeo Dansk Holding ApS, CVR-nr. 30535723 er dermed den direkte ejer af i alt 23.035.214 A-aktier og 215.981.915 B-aktier, svarende til 81,02 % af aktiekapitalen og 85,84 % af stemmerettighederne i Berlin IV A/S. Immeo Dansk Holding ApS er et helejet datterselskab af GFR Immobillien GmbH, der er et helejet datterselskab af Immeo Wohnen Verwaltungs GmbH, der er et helejet datterselskab af Immeo SE, der er kontrolleret af Immeo ReWo Holding GmbH, der er et helejet datterselskab af Foncière des Régions SA.

IW Verwaltungs GmbH er den direkte ejer af i alt 1.470.333 A-aktier og 15.215.073 B-aktier, svarende til 5,66 % af aktiekapitalen og 5,75 % af stemmerettighederne i Berlin IV A/S. IW Verwaltungs GmbH er kontrolleret af Immeo ReWo Holding GmbH, der er et helejet datterselskab af Foncière des Régions SA.

Kontaktpersoner:

Eventuelle henvendelser vedrørende selskabsmeddelesen kan rettes til Myriam Despas, e-mail:

info@berlin4.dk, telefon: +33(0) 617520822.

Berlin IV A/S ejer og driver en portefølje bestående af 135 ejendomme med i alt 2.735 bolig og erhvervslejemål beliggende i Berlin. Berlin IV A/S’ B-aktier har siden 2007 været noteret på Nasdaq Copenhagen. www.berlin4.dk

Selskabsmeddelelse34.pdf