GN ReSound og William Demant indgår forlig vedrørende alle patenttvister

Selskabsmeddelelse nr. 2016-01                                      7. januar 2016

GN ReSound og William Demant indgår forlig vedrørende alle patenttvister

GN ReSound A/S og William Demant Holding A/S har i dag indgået aftale om at indgå forlig vedrørende alle patenttvister mellem de to selskaber, hvilket betyder, at alle patentsager både i Europa, inklusive Danmark, og i Nordamerika annulleres med øjeblikkelig virkning.

Forliget inkluderer bredt baserede krydslicenser på 15 forskellige patenter i relation til historiske, verserende samt visse potentielle fremtidige tvister. De overvejelser, der nu har resulteret i et forlig, har skabt en bedre forståelse for, hvordan potentielle fremtidige tvister kan løses. Detaljerne omkring aftalens økonomiske betingelser er ikke offentliggjort. Forliget vedrørende de 15 patenter omfatter dog en årlig nettolicensbetaling til William Demant, som ikke vil få nogen væsentlig betydning for de to parters økonomiske resultater.

“Respekt for – og anerkendelse af – IP-rettigheder og patenter er yderst vigtig i en hvilken som helst forskningsbaseret industri. Vi er glade for, at vi har været i stand til at indgå en større, bredt baseret patentaftale, som er fordelagtig for begge parter, og at vi nu kan fokusere al vores energi på at servicere vores kunder og øge væksten i vores forretning,” siger Anders Hedegaard, CEO i GN ReSound, og Søren Nielsen, COO i William Demant, i en fælles erklæring.

¨ ¨ ¨ ¨ ¨ ¨ ¨

Yderligere information: