TRIBONA AB (PUBL): CATENA HAR ÖVER 90 PROCENT AV AKTIERNA I TRIBONA, FÖRLÄNGER ACCEPTFRISTEN

Lund, Sverige, 2016-01-18 15:10 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Catena AB (publ) har den 20 oktober 2015 genom pressmeddelande lämnat ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Tribona, sedermera reviderat genom pressmeddelanden den 23 oktober 2015 och den 25 november 2015. Erbjudandet förklarades ovillkorat den 30 november 2015. Acceptfristen löpte från den 15 december 2015 till och med den 15 januari 2016. De fullständiga villkoren för Catenas offentliga uppköpserbjudande finns i pressmeddelanden som kan nås via Catenas webbplats (www.catenafastigheter.se) och i erbjudandehandlingen med tillägg som kan nås via Catenas webbplats och Finansinspektionens prospektregister, www.fi.se/prospektregister.

Catena har nu meddelat att budet accepterats av så många aktieägare att Catenas innehav av aktier i Tribona motsvarar 91,6 procent av totalt antal aktier och röster i Tribona. Samtidigt meddelar Catena att acceptfristen förlängs till och med den 5 februari 2016.

Catena meddelar vidare sin avsikt att påkalla tvångsinlösen av minoritetsägarnas aktier i Tribona och att verka för en avnotering av Tribonas aktie från Nasdaq Stockholm.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION
Per Johansson, VD: +46 708 17 1363, e-post: per.johansson@tribona.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Tribona AB (publ) ska offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2016-01-18 kl. 15:10.

TRIBONA I KORTHET
Tribona AB (publ) är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag med renodlad inriktning på lager- och logistikfastigheter. Fastighetsbeståndet består av moderna och strategiskt belägna logistikfastigheter, 36 i Sverige och en i Danmark med en uthyrningsbar yta på cirka 708 000 kvadratmeter. För mer information, besök www.tribona.se

TRIBONA AB (PUBL) CATENA HAR ÖVER 90 PROCENT AV AKTIERNA I TRIBONA, FÖRLÄNGER ACCEPTFRISTEN.pdf