Banebrydende produktintroduktion fra Oticon

Selskabsmeddelelse nr. 2016-06                                       13. april 2016

Banebrydende produktintroduktion fra Oticon

Oticon OpnTM er hurtig, kraftfuld og online

På den årlige audiologikongres AudiologyNOW!, der finder sted fra den 14. til den 16. april 2016 i Phoenix, Arizona, USA, vil Oticon offentliggøre alle detaljerne vedrørende den tidligere annoncerede produktintroduktion. Detaljerne om Oticon OpnTM findes i vedhæftede pressemeddelelse fra Oticon.

COO i William Demant og administrerende direktør i Oticon, Søren Nielsen, kommenterer introduktionen:

“Dette er et kæmpe skridt fremad, hvad angår både teknologi og brugerfordele. Med Oticon Opn har vi skabt et paradigmeskift, idet vi har overvundet en udfordring, som selv de mest avancerede løsninger i dag ikke har været i stand til at finde en løsning på, nemlig evnen til at fungere i støjende omgivelser, hvor mange mennesker taler. Som en del af vores People First-mission har vi skabt verdens bedste høreapparat, som alle hørehæmmede burde have, så de er i stand til at interagere aktivt i selv de mest støjende omgivelser. Denne produktlancering bekræfter Oticons position som den innovative markedsleder inden for høreapparatteknologi og audiologi.”

Oticon OpnTM vil kunne købes i butikkerne fra slutningen af andet kvartal 2016 i den populære og diskrete miniRITETM-variant.

Forventninger til 2016

Den økonomiske effekt af lanceringen af Oticon OpnTM er allerede beskrevet i vores forventninger til 2016 og fremgår af selskabets årsrapport for 2015.

¨ ¨ ¨ ¨ ¨ ¨ ¨

Yderligere information: