FINNLINES OYJ HAKEE OSAKKEIDENSA POISTAMISTA PÖRSSILISTALTA

Finnlines Oyj:n ("Finnlines") hallitus on päättänyt hakea kaupankäynnin lopettamista Finnlinesin osakkeilla sekä osakkeiden poistamista Nasdaq Helsinki Oy:n ("Nasdaq Helsinki") pörssilistalta. Asiaa koskeva hakemus jätetään tänään Nasdaq Helsingille. Hakemuksessa pyydetään, että Finnlinesin osakkeiden noteeraus Nasdaq Helsingin pörssilistalla päättyy mahdollisimman pian sen jälkeen, kun Grimaldi Group S.p.A. ("Grimaldi") on saanut omistukseensa Finnlinesin koko osakekannan.

Keskuskauppakamarin lunastuslautakunnan nimittämän välimiesoikeuden 21.6.2016 antaman erillisen käsittelyratkaisun mukaan, Grimaldilla on oikeus saada omistukseensa kaikki Finnlinesin osakkeet asettamalla lunastushinnan maksamisesta välimiesoikeuden hyväksymä vakuus.

Vakuuden asettamisesta ja sitä seuraavasta julkisen kaupankäynnin päättymisestä Finnlinesin osakkeilla ilmoitetaan erillisellä tiedotteella.

Lisätietoja: Tapani Voionmaa, Lakiasiainjohtaja, puh. +358 50 565 5207

Finnlines Oyj

Tom Pippingsköld
Talous- ja rahoitusjohtaja
Tapani Voionmaa
Lakiasiainjohtaja

Keskeiset tiedotusvälineet

Finnlines on yksi Itämeren ja Pohjanmeren johtavista roro- ja matkustajaliikennevarustamoista. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä ja on osa italialaista Grimaldi-konsernia. Grimaldi-konserni on yksi maailman suurimmista ro-ro varustamoista ja suurin matkustajia ja rahtia kuljettava "Motorways of the Sea" -operaattori Euroopassa. Tämä yhteistyö mahdollistaa Finnlinesin tarjoamaan linjaliikennepalveluita Välimeren, Pohjois-Euroopan, Länsi-Afrikan ja Pohjois- ja Etelä-Amerikan välillä.

www.finnlines.com