Network Capital Group Holding - Forløb af ordinær generalforsamling

Den 17. maj 2017 kl. 10.00 afholdtes ordinær generalforsamling i Network Capital Group Holding A/S cvr.nr. 26685621 på adressen Tingskiftevej 5, 2900 Hellerup, med følgende dagsorden:

1.     Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forgangne år

2.     Fremlæggelse af revideret årsrapport til godkendelse samt beslutning om meddelelse af decharge fra bestyrelsen og direktion

3.     Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport

4.    Vederlagspolitik, Overordnede retningslinjer for incitamentspolitik og Måltal for den kønsmæssige

sammensætning af ledelsen, som vedlagt i bilag

5.     Fastsættelse af bestyrelseshonorar for det kommende år

6.     Valg af bestyrelsesmedlemmer

7.     Valg af revisor

8.     Indkomne forslag

9.     Eventuelt

Dirigenten bød velkommen og konstaterede, at den ordinære generalforsamling i overensstemmelse med vedtægterne havde været varslet ved e-mails til navnenoterede aktionærer, som har udtrykt ønske om indkaldelse via mail, ved indrykning på selskabets hjemmeside og ved fondsbørsmeddelelse. Dirigenten konstaterede, at indkaldelsen, oplysningen om det samlede antal kapitalandele og stemmerettigheder på datoen for indkaldelsen, de dokumenter, der skal fremlægges på generalforsamlingen, dagsorden og de fuldstændige forslag, formularer, der skal anvendes ved stemmeafgivelse ved fuldmagt og stemmeafgivelse pr. brev m.v. har været fremlagt på selskabets hjemmeside i de seneste 3 uger før generalforsamlingens afholdelse. Dirigenten konstaterede under henvisning hertil og med de tilstedeværendes tilslutning, at generalforsamlingen var lovlig indkaldt, og at generalforsamlingen var beslutningsdygtig og indvarslet i henhold til dagsordenens punkter.

Dirigenten gennemgik dagsordenen og oplyste i den forbindelse, at forslagene under dagsordenens punkt 2-7 kunne vedtages med simpelt flertal.

På generalforsamlingen var i alt nominelt DKK 192.937,20 aktier repræsenteret svarende til 26,3 % af den stemmeberettigede aktiekapital.

Ad. dagsordens punkt 1

Bestyrelsesformanden aflagde beretning for regnskabsåret 2016 og fremhævede blandt andet, at selskabet havde realiseret et negativt årsresultat på 2,487 mio. kr., samt at selskabets egenkapital var negativ ultimo 2016 med 0,817 mio. kr. Selskabets aktivitet havde været begrænset igennem hele 2016, og selskabet aflagde regnskab som going concern med baggrund i en støtteerklæring fra selskabets hovedaktionær (Dansk OTC A/S).

Bestyrelsesformandens gennemgang blev taget til efterretning.

Ad. dagsordens punkt 2-3.

Indledningsvis påpegede dirigenten, at årsrapporten for 2016 efter revisionens opfattelse gav et retvisende billede af selskabets aktiviteter i 2016, og at revisionen derfor havde forsynet årsrapporten med, hvad der svarede til en blank påtegning.

Formanden gennemgik årsrapporten med hovedtal fremhævede årsrapportens oplysninger om vederlag til direktion og bestyrelse. Formanden indstillede til generalforsamlingen, at der blive givet decharge til bestyrelse og direktion.

Generalforsamlingen havde ingen spørgsmål til gennemgangen og tog den skriftlige og mundtlige beretning til efterretning og godkendte med det fornødne flertal stemmer årsrapporten, den indstillede decharge samt, at tabet blev overført til det kommende regnskabsår.

Ad. dagsordens punkt 4

De fremlagte politikker for vederlag, overordnede retningslinjer for incitamentspolitik samt måltal for den kønsmæssige sammensætning af ledelsen blev vedtaget med det fornødne flertal.

Ad. dagsordens punkt 5

Bestyrelsen havde indstillet, at grundhonoraret til bestyrelsesmedlemmer i lighed med de sidste år for 2017 blev fastsat til DKK 150.000 årligt. Honoraret til bestyrelsesformanden skulle i lighed med de sidste år fastsættes til DKK 300.000 årligt, således at bestyrelsesformanden modtog dobbelt grundhonorar. Honoraret skulle udbetales kvartals med tilbagevirkende kraft.

Generalforsamlingen havde ingen spørgsmål og godkendte de indstillede bestyrelseshonorar for det kommende år med det fornødne flertal.

Ad. dagsordens punkt 6

Bestyrelsen indstillede genvalg af den nuværende bestyrelse Jesper Bak, Jacob Knudsen og Henrik Oehlenschlæger og desuden indstilledes Kim Skovby ligeledes til bestyrelsen. De indstillede blev valgt og genvalgt med det fornødne flertal. Umiddelbart efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Jesper Bak som formand.

Ad. dagsordens punkt 7

Der var foreslået genvalg af revisor KPMG P/S, Dampfærgevej 28, 2100 København. Dette var i overensstemmelse med revisionsudvalgets indstilling. Revisionsudvalget udgjordes af den samlede bestyrelse og var ikke påvirket af tredjeparter og har ikke været underlagt nogen aftale med en tredjemand, som begrænser generalforsamlingens valg af disse revisorer eller revisionsfirma. Generalforsamlingen valgte den nye revisor med det fornødne flertal af de repræsenterede stemmer.

Ad. dagsordens punkt 8

Der var ikke modtaget forslag til behandling.

Ad. dagsordens punkt 9

Der var ingen emner under dette punkt.

Der forelå ikke yderligere til behandling, og dirigenten konstaterede herefter, at dagsordenen var udtømt, og at samtlige forslag var blevet vedtaget enstemmigt med samtlige stemmer. Bestyrelsesformanden erklærede herefter generalforsamlingen for hævet.

Network Capital Group Holding A/S

Bestyrelsesformand Jesper Bak