Nordic Mines AB (publ): Styrelsen informerar om strategisk plan och att flytta fram extrastämma

Styrelsen jobbar för närvarande med ett antal strategiska överväganden vilka kommer ha betydelse för bolagets utveckling och finansiering. Av sagda skäl behöver planerad extrastämma 25 juli att behöva flyttas något fram i tiden. Bolaget avser att komma tillbaka med nytt datum inom kort.

För ytterligare information kontakta:
Torbjörn Bygdén
Företagsekreterare och Investor Relations
Torbjorn.Bygden@azets.net
00 46 (0) 70 301 45 46
Lindhagensgatan 94, box 34212
För mer information om Nordic Mines, besök www.nordicmines.com/.

Nordic Mines AB (publ.) Är skyldig att offentliggöra denna information enligt EU: s förordning om marknadsmissbruk. Informationen lämnades för offentliggörande, via byrån för den kontaktperson som anges ovan, den 11 juli 2017 08.45 CEST.

Nordic Mines är ett nordiskt gruv- och prospekteringsföretag. Laiva-gruvan i Finland producerade guld mellan 2011 och 2014. Insättningen är bland de största i Norden. Nordic Mines är medlem i SveMin och tillämpar sina rapporteringsregler för offentliga gruv- och prospekteringsföretag. Nordic Mines-aktien har tecknats för handel på Nasdaq Stockholms Small Cap-lista. För ytterligare information, se www.nordicmines.com.

Attachments:

Pressmeddelande (PDF).pdf