Nordic Mines AB (publ) har blivit avnoterade från Nasdaq Stockholm

Bolaget meddelar idag att Nasdaqs disciplinnämnden fattat beslut att avnotera bolagets aktier. Anledningen sägs vara ett antal brister i ledning och informationsgivning till marknaden. Handeln med bolagets aktier har varit stoppad sedan 7 juli, 2017.

Styrelsen accepterar börsens beslut men har avvikande uppfattning om att i en ambition om att bolagets problem är på väg att lösas.

Disciplinnämnden har beslutat att styrelsen och styrelsen för Nordic Mines inte har uppfyllt kraven i punkterna 2.4.1, 2.4.2 och 2.4.3 i Nasdaq Stockholms regelbok för emittenter.

En detaljerad beskrivning av ärendet och disciplinnämndens beslut finns på:

För ytterligare information kontakta:

Torbjörn Bygdén Företagsekreterare och Investor Relations

Torbjorn.Bygden@azets.com
00 46 (0) 70 301 45 46
Lindhagensgatan 94, Box 34212 10026 Stockholm

För mer information om Nordic Mines, besök www.nordicmines.com/.

Nordic Mines AB (publ.) Är skyldig att offentliggöra denna information enligt EU: s förordning om marknadsmissbruk. Informationen lämnades för offentliggörande, via byrån för den kontaktperson som anges ovan, den 8 september 2017.

Nordic Mines är ett nordiskt gruv- och prospekteringsföretag. Laiva-gruvan i Finland producerade guld mellan 2011 och 2014. Fyndigheten är bland de största i Norden. Nordic Mines är medlem i SveMin och tillämpar sina rapporteringsregler för offentliga gruv- och prospekteringsföretag. Nordic Mines-aktien har tecknats för handel på Nasdaq Stockholms Small Cap-lista. För ytterligare information, se www.nordicmines.com.

Attachments:

Pressmeddelande (PFD).pdf