Fortum myy pääkonttorialueensa Espoon Keilaniemessä Regenero Oy:lle

FORTUM OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 31.10.2017

Fortum ja Fortumin eläkesäätiö myyvät Fortumin nykyisen pääkonttorialueen Espoon Keilaniemessä Regenero Oy:lle. Kauppaan kuuluvat pääkonttorirakennukset tontteineen.

Fortum tiedotti aiemmin tänä vuonna, että yhtiön pääkonttori muuttaa vuoden 2017-2018 vaihteessa uudistettuun monitilatoimistoon Espoon Keilaniemessä. Uudessa pääkonttorirakennuksessa sijaitsevat Fortumin lisäksi Tieto Oyj:n ja Microsoft Oy:n toimitilat. Samalla yhtiö ilmoitti selvittävänsä nykyisen pääkonttorinsa jatkoa. Ensisijaisena vaihtoehtona oli kiinteistön myynti.

”Olemme tyytyväisiä päästyämme hankkeessa tähän vaiheeseen. Uusi omistaja voi nyt aloittaa työn ikonisen tornitalon ja sen alueen kehittämiseksi. Keskitymme itse ydinliiketoimintaamme ja siirrymme Espoossa nykyistä toimintaamme paremmin vastaaviin tiloihin”, toteaa Strategy, People and Performance -toiminnon johtaja Risto Penttinen Fortumilta.

”Regeneron tavoitteena on kehittää koko Keilaniemen aluetta. Kiinteistön hankinnan myötä Regenero pääsee luomaan kestävää monikäyttöistä kaupunkiympäristöä erinomaisten, ja Länsimetron kautta kehittyvien, joukkoliikenneyhteyksien äärellä”, Regeneron hallituksen puheenjohtaja Juha Kostiainen sanoo.

”Fortumin pääkonttorin muutto on osa laajempaa yrityskulttuurin muutosta, jolla vahvistamme innovatiivisuutta, työntekijöiden välistä avointa vuorovaikutusta ja modernia johtamista. Pyrimme jatkossa hyödyntämään parhaalla mahdollisella tavalla uusia teknologioita päivittäisessä työssämme. Haluamme myös edistää henkilöstömme työhyvinvointia inspiroivan työympäristön ja joustavien työskentelymahdollisuuksien kautta", Risto Penttinen sanoo.

Kaupan arvo on noin 74 miljoonaa euroa. Fortum tulee kirjaamaan myynnistä positiivisen myyntivoiton vuoden 2018 ensimmäisen vuosineljänneksen tulokseen.

Fortum Oyj

Lisätietoja:
Ville Halonen, hankinta- ja kiinteistöjohtaja, Fortum, puh. 040 832 4489
Juha Kostiainen, johtaja, kestävä kaupunkikehitys, YIT Oyj, puh. 0400 721 475, juha.kostiainen@yit.fi

Lisätietoja Fortumin muutosta:
Lehdistötiedote 3.4.2017: Fortumin pääkonttori  muuttaa Espoon Keilaniemessä

Fortum
Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO2-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.. www.fortum.com/fi

Regenero
Regenero Oy on YIT:n ja HGR Property Partnersin yhteisyritys, joka perustettiin vuonna 2016 syventämään yhtiöiden aikaisempaa yhteistyötä ja valmistamaan yrityksiä tulevaisuuden kasvuun. Regeneron kehityshankkeet kohdistuvat kaupunkielämän kannalta avainpaikoilla sijaitseviin kohteisiin, tähtäävät alueen profiilin nostamiseen ja ne toteutetaan pitkäaikaista kokemusta ja ammattitaitoa hyödyntäen. Toteutettavat hankkeet ovat kokoluokaltaan merkittäviä ja voivat sisältää eri tilatyyppejä, kuten toimisto- ja liiketiloja sekä erilaisia julkisen sektorin tiloja.

Fortumin pääkonttori, Keilaniemi, Espoo