Containerships ja Viasea Shipping AS aloittavat yhteistyön avaamalla uuden reitin

Containerships Oyj, Pörssitiedote, 8.2.2018 klo 9:55

Containerships aloittaa yhteistyön ja avaa uuden meriyhteyden Norjaan norjalaisen Viasea Shipping AS:n kanssa vahvistaakseen asemaansa Baltian ja Puolan markkinoilla. Yhteistyön ansiosta molemmat yhtiöt tulevat tarjoamaan kilpailukykyisiä kuljetusratkaisuja Norjan, Puolan ja Baltian maiden välillä.

Containerships on investoinut strategiansa mukaisesti voimakkaasti nestemäisellä maakaasulla (LNG) kulkeviin aluksiin ja rekkoihin. Yhtiön tavoitteena on myös kasvattaa toiminta-aluettaan ja avata uusia palveluita päämarkkinoillaan Itämerellä. Uuden palvelun avaaminen Norjaan Viasean kaltaisen, vahvan toimijan kanssa mahdollistaa asiakkaillemme kilpailukykyisen ratkaisun alusta lähtien, sanoo Kari-Pekka Laaksonen, Containerships Oyj:n toimitusjohtaja.

Sekä Containerships että Viasea Shipping AS ovat erikoistuneet lähimerenkulkuun ja painottavat strategiassaan ovelta ovelle-kuljetusta toimialueillaan Euroopassa. Containerships on vahva Itämerellä ja Viasea operoi pääasiassa Iso-Britannian ja Manner-Euroopan sekä Norjan välillä. Molempien yhtiöiden tavoitteena on vahvistaa palveluverkostoaan uuden yhteistyön avulla.

Uusi palvelu vahvistaa Containerships Oyj:n asemaa Baltiassa ja Puolassa laajentamalla yhtiön maantieteellistä toimialuetta. Yhteistyö Viasean kanssa varmistaa, että yhtiö voi tarjota asiakkailleen luotettavan kuljetuspalvelun Norjan ja muiden toiminta-alueensa maiden välillä. Uusi meriyhteys on säännöllinen ja viikoittainen palvelu. Uuden reitin suunnittelussa on  erityisesti kiinnitetty huomiota kuljetusaikaan. Ensimmäinen lähtö Klaipedasta on 5.4.2018.

Lisätietoja:
Containerships Oyj
Toimitusjohtaja, Kari-Pekka Laaksonen
puh. +358 50 5502555, kari-pekka.laaksonen (at) containerships.fi

Jakelu:
www.containershipsgroup.com

Containerships Oyj on täyden palvelun logistiikkayhtiö. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen turvalliset ja nopeat logistiikkaratkaisut ja konttiliikenteen Suomen, Venäjän, Baltian maiden, Manner-Euroopan, Iso-Britannian ja Irlannin sekä Turkin ja Pohjois-Afrikan maiden välillä. Yhtiö tarjoaa valikoiman erityyppisiä kontteja ja koko toimialueensa kattavan laivaston sekä maa-, raide- ja jokikonttikuljetuspalvelut. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 197,9 miljoonaa euroa. Containerhips Oyj:n joukkovelkakirjalaina on ollut listattuna Nasdaq Helsingissä 22.11.2017 alkaen.

Viasea Shipping AS:

Viasea Shipping AS on syksyllä 2016 perustettu varustamo, joka keskittyy lähimerikuljetuksiin läntisen Euroopan ja Norjan välillä. Yhtiöllä on säännöllinen kuljetusyhteys Rotterdamin, Moss:n sekä Oslon välillä. Viasea on norjalaisomisteinen yhtiö, joka operoi vuokraamaansa alusta ja jonka operatiivinen toiminta on riippumatonta muista varustamoista.