NKT A/S udsteder hybridobligation og vil dermed afslutte refinansiering

5. september 2018
Meddelelse nr. 11

NKT A/S udsteder hybridobligation og vil dermed afslutte refinansiering
Som oplyst i selskabsmeddelelse nr. 9 af 24. august 2018 planlagde NKT A/S udstedelse af en hybridobligation med en størrelse på EUR 150 mio. I dag blev hybridobligationen prissat. Udstedelsesprisen på hybridobligationen vil blive 100% og den har en kupon på 5,375% p.a. frem til den første ”call date”. Afregningsdatoen for hybridobligationen er d. 12. september 2018. Udløbsdatoen er d. 12. september 3018 med første ”call date” d. 12. september 2022.

Nettoprovenuet fra udstedelsen af hybridobligationen vil blive brugt til at refinansiere eksisterende bankfaciliteter og til generelle forretningsformål.

Efter udstedelsen af hybridobligationen træder en ny tilsagt 4-årig revolverende kreditfacilitet på EUR 300 mio. i kraft. Kreditfaciliteten stilles til rådighed af Danske Bank, Nordea og Nykredit. Samlet set erstatter den nye finansiering alle eksisterende tilsagte bankfaciliteter og vil afslutte selskabets nuværende refinansieringsproces.

Den nye finansieringssammensætning styrker selskabets kapitalstruktur. Hvis hybridobligationen havde været en del af selskabets finansieringsstruktur d. 30. juni 2018 ville proforma gearingen have været 1,9x sammenlignet med det rapporterede niveau på 3,0x. Det skyldes at hybridobligationen regnskabsmæssigt vil blive behandlet som egenkapital i henhold til IFRS.

NKT A/S CFO Roland M. Andersen kommenterer:
- Vi har været tilfredse med, at interessen for udstedelsen af vores hybridobligation fra både institutionelle og private investorer har været stor. Med den forventede afregningsdato på hybridobligationen d. 12. september 2018 og den nye revolverende kreditfacilitet på plads vil vi dermed have færdiggjort den nuværende refinansieringsproces.

Nordea har været ”structuring advisor”, og Danske Bank, Nordea og Nykredit har været ”joint bookrunners” på udstedelsen af hybridobligationen.

Informationen i denne meddelelse ændrer ikke på de finansielle forventninger til 2018 for NKT og NKT Photonics.

Kontakt
Investor Relations:    Michael Nass Nielsen, Head of Investor Relations, tlf.: +45 2494 1654

Vedhæftet fil

NKT AS udsteder hybridobligation og vil dermed afslutte refinansiering