Forløb af ordinære generalforsamling i Arkil Holding A/S

NASDAQ Copenhagen

25.04.2019

Forløb af den ordinære generalforsamling i Arkil Holding A/S

På selskabets ordinære generalforsamling torsdag den 25. april 2019 blev bestyrelsens beretning taget til efterretning og årsrapporten godkendt. Årets resultat på tkr. 26.618 i Arkil Holding A/S blev som foreslået disponeret som følger:

Udbytte                                                      tkr.         7.370

Overført resultat                                          tkr.       19.248

tkr.       26.618

Der blev endvidere meddelt décharge for direktion og bestyrelse.

Bestyrelsens forslag om bemyndigelse til indtil næste ordinære generalforsamling at lade selskabet erhverve egne aktier inden for en samlet pålydende værdi af maksimalt 10% af den til enhver tid værende aktiekapital blev vedtaget. Ifølge bemyndigelsen skal erhvervelsen ske til en kurs, der ikke må være højere end den på overdragelsestidspunktet på Nasdaq Copenhagen A/S noterede slutkøberkurs for B-aktier med tillæg af 10%.

Agnete Raaschou-Nielsen, Steen Brødbæk, Steffen M. Baungaard og Per Toelstang blev genvalgt som bestyrelsesmedlemmer. Birgitte Nielsen ønskede ikke genvalg. Birgitte Brinch Madsen blev valgt som nyt bestyrelsesmedlem.

Vederlaget til bestyrelsesmedlemmerne for 2019, som udgør kr. 570.000 for formanden, kr. 285.000 for næstformanden og kr. 190.000 for øvrige medlemmer, er uændret i forhold til 2018. Ligeledes er honoraret for arbejdet i revisionsudvalget, som er fastsat til kr. 160.000 om året for formanden og kr. 80.000 om året for det menige medlem, uændret i forhold til 2018. Bestyrelsen har besluttet, at der oprettes et kombineret nominerings- og vederlagsudvalg. Der forventes ikke udbetaling af vederlag til det nye udvalgs medlemmer.

Selskabets revisor Ernst & Young Godkendt Revisionspartnerselskab (cvr.nr. 30700228) blev genvalgt.

Efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Agnete Raaschou-Nielsen som formand og Steffen Baungaard som næstformand.

ARKIL HOLDING A/S

Agnete Raaschou-Nielsen