Arkil Holding: Delårsrapport for 1. kvartal 2019

Meddelelse til Nasdaq Copenhagen

Delårsrapport for Arkil Holding A/S for 1. kvartal 2019

Arkil fastholder forventningerne

Bestyrelsen for Arkil Holding A/S har i dag behandlet og godkendt koncernens delårsrapport for perioden 1. januar til 31. marts 2019.

Hovedpunkter for 1. kvartal 2019

• I 1. kvartal 2019 blev omsætningen 538,4 mio. kr. mod 499,4 mio. kr. sidste år.
  • Primært driftsresultat (EBIT) er i 1. kvartal 2019 realiseret med -43,2 mio. kr. mod -64,4 mio. kr. sidste år.
  • Resultat før skat er i 1. kvartal 2019 realiseret med -44,5 mio. kr. mod -65,0 mio. kr. sidste år.

Forventningerne til 2019 fastholdes

• Koncernens omsætning for 2019 forventes fortsat realiseret i intervallet 3,1-3,3 mia. kr.
  • Resultatet før skat for 2019 forventes fortsat realiseret i intervallet 90 - 120 mio. kr.

Jesper Arkil, administrerende direktør, udtaler:
”2019 har indtil videre været gunstig, og 1. kvartal har budt på et løft i både omsætning og indtjening i forhold til 2018. Årsagen er især gode produktionsbetingelser. Udbudsaktiviteten er lidt lavere end forventet og sidste år, og vi kan ved udgangen af 1. kvartal i Danmark nu notere os en ordrebeholdning, som er lavere end ved samme tidspunkt sidste år, og bestående af flere mindre og mellemstore opgaver med et kortere afløb. Situationen er mere stabil i udlandet, hvor ikke mindst anlægsaktiviteten i Tyskland og Irland stadig er høj. Resultatudviklingen er tilfredsstillende på tværs af segmenter, og er en effekt af en forholdsvis kritisk tilgang til risici på projektniveau. Vi kan fortsat konstatere mangel på udbud af større og længerevarende projekter på det hjemlige marked, hvilket i øjeblikket begrænser vækstmulighederne”.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til administrerende direktør Jesper Arkil på tlf. 20669308.

Haderslev, den 28. maj 2019

Arkil Holding A/S