Aino Health AB (publ): Aino Health tecknar avtal med Sveriges äldsta städföretag Rahms

Aino Health har tecknat ett avtal med Rahms, ett städföretag med bas i Stockholm. Avtalet sträcker sig till en början över 2 år och består av implementationstjänster samt licenser för Aino’s lösning HealthManager. Rahms mål är att öka välmående bland de anställda, tidigt kunna identifiera minskat engagemang och på ett strukturerat sätt kunna stötta medarbetare med hög frånvaro.

Rahms befinner sig i en expansionsfas där det är viktigt för dem att tidigt kunna identifiera om någon inte är nöjd med sin arbetssituation och göra något åt det direkt så att medarbetaren är så nöjd, välmående och produktiv som möjligt. Något som i slutändan leder till nöjdare kunder.

“Vi gillar att HealthManager arbetar i bakgrunden och endast notifierar cheferna när de behöver ha ett omtankessamtal med en medarbetare gällande frånvaro. Systemets inbyggda automatiska processer passar oss perfekt och låter oss fokusera på att utveckla vårt företag istället för administration kring frånvaro. För oss är det också kritiskt att ha data i realtid när vi lägger våra scheman, vilket är något vi nu kommer få från HealthManager”, säger Rickard Rahm, tredje generationens VD och ägare av Rahms“.

HealthManager är en digital plattform som stöttar chefer i att analysera och följa upp frånvaro och interna hälso-relaterade processer. Plattformen erbjuder även rapport- och analysverktyg för att kunna följa nyckeltal gällande företagshälsa. Målet med plattformen är minskad sjukfrånvaro och ökat medarbetarengagemang.

“Vi är väldigt glada över det här avtalet med Rahms. Städsektorn är ett nytt marknadssegment för oss där vi ser stor potential för våra lösningar. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med Rahms och erbjuda deras chefer stöd när de arbetar med välmående och engagemang hos sina medarbetare”,  säger Johan Strömberg, Director of Business Development, Aino Health.

För mer information:

Johan Strömberg, Director of Business Development, Aino Health
johan.stromberg@ainohealth.com

Jyrki Eklund, VD Aino Health
jyrki.eklund@ainohealth.com

Certified adviser
Erik Penser Bank
certifiedadviser@penser.se

Om Aino Health (publ)
Aino Health är den ledande leverantören av SaaS-lösningar inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system med SaaS-plattform och tjänster minskar sjukfrånvaron, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och engagemang hos organisationens anställda då hälsa, välbefinnande och säkerhet blir en integrerad del av det vardagliga arbetet. Besök gärna ainohealth.com.