Pöyry Oyj: ÅF on saanut omistusoikeuden Pöyryn vähemmistöosakkeisiin ja Pöyryn osakkeet poistuvat Nasdaq Helsingin pörssilistalta

Pöyry Oyj                                                                      Pörssitiedote 25.6.2019 klo 13:45

Tätä pörssitiedotetta ei saa julkaista tai muutoin levittää kokonaan tai osittain, suoraan tai välillisesti Australiassa, Kanadassa, Hongkongissa, Japanissa, Uudessa-Seelannissa tai Etelä-Afrikassa tai näihin maihin tai millään sellaisella alueella tai mihinkään sellaiselle alueelle, jossa ostotarjous olisi soveltuvan lain vastainen.

Keskuskauppakamarin lunastuslautakunnan nimittämä välimiesoikeus on tänään antamassaan käsittelyratkaisussa vahvistanut, että ÅF Pöyry AB (publ):lla ("ÅF") on oikeus lunastaa Pöyry Oyj:n ("Pöyry") vähemmistöosakkeet ja että ÅF:llä on oikeus saada vähemmistöosakkeet omistukseensa asettamalla välimiesoikeuden hyväksymä vakuus lunastushinnan ja sille kertyvän koron maksamisesta.

ÅF on tänään asettanut välimiesoikeuden hyväksymän vakuuden Pöyryn vähemmistöosakkeiden lunastusmenettelyn yhteydessä ja näin ollen saanut omistusoikeuden kaikkiin Pöyryn osakkeisiin osakeyhtiölain 18 luvun 6 §:n mukaisesti. Vakuuden asettamisen ja omistusoikeuden siirtymisen jälkeen lunastusmenettelyssä mukana olevat Pöyryn vähemmistöosakkeenomistajat lakkaavat olemasta Pöyryn osakkeenomistajia ja ovat oikeutettuja saamaan ainoastaan lunastushinnan ja sille maksettavan koron.

Nasdaq Helsinki Oy ("Nasdaq Helsinki") on 26.4.2019 Pöyryn hakemuksesta päättänyt poistaa Pöyryn osakkeet Nasdaq Helsingin pörssilistalta sen jälkeen, kun omistusoikeus kaikkiin Pöyryn osakkeisiin on siirtynyt ÅF:lle lunastusmenettelyssä osakeyhtiölain mukaisesti. Pöyryn osakkeiden noteeraus Nasdaq Helsingissä päättyy arviolta 25.6.2019 Nasdaq Helsingin julkaiseman erillisen tiedotteen mukaisesti.

PÖYRY OYJ

Lisätietoja: