Aino Health AB (publ): Aino Health AB tecknar partneravtal med EFESO Consulting Nordics

Aino Health och EFESO Consulting, en världsledare inom operational excellence consulting, har tecknat ett partneravtal där EFESO Nordics kommer att sälja licenser och implementationstjänster för Ainos health managementplattform HealthManager i Sverige. Samarbetet startar under Q3, 2019.

EFESO har 400 managementkonsulter på 26 platser över hela världen. De har bred erfarenhet av att stötta kunder att leverera resultat idag och förbereda resultat för imorgon. I och med det här avtalet, kommer EFESOs Nordics kunna erbjuda sina kunder en större bredd av tjänster inom produktivitet kopplade till sin Human Dynamics tjänsteportfölj. För Aino kommer samarbetet att stötta skalbarhet och tillväxt på ett positivt sätt.

“Vi är väldigt imponerade av de effekter HealthManager har hos Ainos kunder. Det här breddar vårt Human Dynamics erbjudande och ger oss möjlighet att stötta våra kunder ännu bättre. Vi ser fram emot att påbörja samarbetet”, säger Tobias Eriksson, Managing Director EFESO AB.

“Jag är väldigt glad att vi har tecknat ytterligare ett partneravtal. Partners är viktiga för vår fortsatta tillväxt och globalisering. Det här avtalet med EFESO kommer att gynna oss och EFESO på bästa sätt och jag ser fram emot att arbeta tillsammans för att skapa ännu nöjdare kunder,” säger Jyrki Eklund, CEO Aino Health.

HealthManager är en digital plattform som samlar processer kopplade till Corporate Health Management och mäter effektiviteten hos kopplade åtgärder. HealthManager omfattar hantering av sjukfrånvaro, intressenter inom hälsovård och företagsinternt ledningsarbete kring hälsorelaterade affärsprocesser. Tjänsten erbjuder verktyg för rapportering och analys för att följa nyckeltal kopplade till Corporate Health Management. HealthManager hjälper företag att säkerställa arbetsförmåga och öka produktiviteten.

EFESO Consulting finns på 26 platser världen över med huvudkontor i Paris, Frankrike. EFESO Consulting stöttar seniora chefer i att designa, planera och uppnå utmanande progressionsstrategier för att leverera hållbara resultat där human dynamics är kärnan.

För mer information:
Jyrki Eklund, CEO Aino Health
jyrki.eklund@ainohealth.com

Certified adviser
Erik Penser Bank
certifiedadviser@penser.se

Om Aino Health
Aino Health är den ledande leverantören av SaaS-lösningar inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system med SaaS-plattform och tjänster minskar sjukfrånvaron, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och engagemang hos organisationens anställda då hälsa, välbefinnande och säkerhet blir en integrerad del av det vardagliga arbetet.
Läs mer på ainohealth.com.