Hedera Group AB beslutar om företrädesemission

Stockholm den 6 augusti 2019

Hedera Group AB beslutar om företrädesemission

Styrelsen i Hedera Group AB (publ) har beslutat i enlighet med bemyndigande från årsstämman den 7 maj om teckning av aktier med företräde för befintliga aktieägare.

Syftet med emissionen är att finansiera förvärvet av Assistanspoolen Omsorg Sweden AB.

En (1) befintlig aktie berättigar till en (1) teckningsrätt och tre (3) teckningsrätter ska berättiga till teckning av en (1) ny aktie. Teckningskursen är SEK 8,50. Avstämningsdag är den 13 augusti 2019 och teckningstid under perioden 15 augusti – 29 augusti 2019. Handel med teckningsrätter sker under perioden 15 augusti – 27 augusti 2019.

Vid full teckning uppgår emissionsbeloppet till 16,5 MSEK och huvudägaren Bertil Haglund via bolaget Lectica AB kommer att teckna sin del i emissionen.

För mer detaljerad information hänvisas till hemsidan hederagroup.se

För mer information kontakta; Styrelseordförande Bertil Haglund telefon 0707-222 644, bertil.haglund@hederagroup.se

Bolagets aktie, med kortnamn HEGR, är föremål för handel på Nasdaq First North Stockholm med Aqurat Fondkommission AB som Certified Adviser. Kontaktuppgifter till Aqurat är info@aqurat.se eller 08-684 05 800.

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som Hedera Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning, Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 augusti 2019 kl 10.30.

Hedera Group
Länken i vården

Hedera Group AB (publ) erbjuder bemanning och rekrytering inom nischade yrkeskategorier. Genom dotterbolagen Läkarresurs, Svensk Läkartjänst, All Vård Semaforen, Pridoc, Hedera Helse, Hedera Medical, Hedera Socionom, Hedera Ekonomi och AddUs Care erbjuds vårdbemanning av läkare och sjuksköterskor i hela Sverige. Hedera Socionom samt Hedera Ekonomi som erbjuder redovisnings- och ekonomitjänster till mindre och medelstora företag är under uppstart. Hedera Group är listade på Nasdaq First North och för ytterligare information besök hemsidan www.hederagroup.se.