Ramirentin toimitusjohtaja Tapio Kolunsarka jättää yhtiön

Ramirent Oyj              Pörssitiedote               7.8.2019 klo 9:30

Ramirentin toimitusjohtaja Tapio Kolunsarka on ilmoittanut irtisanoutuvansa yhtiön palveluksesta. Kolunsarka jatkaa tehtävässään, kunnes hänen seuraajansa on nimitetty.

“Olen erittäin ylpeä tekemästämme työstä ja tuloksista, jotka olemme saavuttaneet viimeisen kolmen vuoden aikana ollessani Ramirentin ruorissa. Haluan kiittää lämpimästi kaikkia ramilaisia heidän sitoutumisestaan yhtiön liiketoiminnan kehittämiseen. Tulevina kuukausina Ramirentin matka listattuna pörssiyhtiönä tulee päätökseen ja uusi aikakausi osana Loxam-konsernia alkaa. Tämä on minulle looginen hetki siirtää johto seuraajalleni ja jatkaa urallani eteenpäin”, sanoo Tapio Kolunsarka, Ramirent Oyj:n toimitusjohtaja.

“Tapio Kolunsarka nimitettiin Ramirentin toimitusjohtajaksi vuonna 2016 ja hänen aikanaan yhtiöstä on tullut Pohjoismaiden ja Itä-Euroopan kiistaton markkinajohtaja. Ramirentin taloudellinen tulos on parantunut merkittävästi: vertailukelpoinen osakekohtainen tulos on noussut vuoden 2015 0,33:sta 0,74:ään vuonna 2018. Vaikuttavan tulosparannuksen takana on useita strategisia hankkeita, jotka Tapio on käynnistänyt. Haluan hallituksen puolesta kiittää Tapiota hänen erinomaisista saavutuksistaan Ramirentin toimitusjohtajana ja toivottaa hänelle kaikkea hyvää tulevalla urallaan”, sanoo Ulf Lundahl, Ramirentin hallituksen puheenjohtaja.

Lisätietoja antaa:
Terhi Jokinen, konsernin viestintäpäällikkö, Ramirent Oyj, puh. 0207 502 086

Kuvia tarjolla Ramirentin mediapankissa.

RAMIRENT on johtava palveluyritys, joka tarjoaa konevuokrausta rakentamiseen sekä muuhun teollisuuteen. Autamme asiakkaitamme työskentelemään turvallisesti ja tehokkaasti vuokraamalla juuri heille sopivia koneita sekä palvelemalla sujuvasti ja positiivisella asenteella. Ramirentissä on 2 900 työntekijää 290 konevuokraamossa yhdeksässä Pohjois- ja Itä-Euroopan maassa. Vuonna 2018 Ramirent-konsernin myynti oli 712 miljoonaa euroa. Ramirent on noteerattu Nasdaq Helsingissä (RAMI). Ramirent – Gear up. Konevuokraamo palveluksessasi

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.ramirent.com