Tulosvaroitus: SRV Yhtiöt Oyj alentaa arviotaan vuoden 2019 operatiivisen liikevoiton näkymistä

SRV YHTIÖT OYJ     SISÄPIIRITIETO     10.10.2019 KLO 15.35

SRV Yhtiöt Oyj täsmentää näkymiään ja muuttaa ohjeistustaan vuodelle 2019. Yhtiö arvioi koko vuoden 2019 operatiivisen liikevoiton muodostuvan tappiolliseksi. Yhtiö alentaa näkymiään johtuen Venäjän sijoituksiin kohdistuvista arvonalennuksista sekä joistakin kateheikennyksistä, kuten REDIn Majakan tornitalon viivästymisen aiheuttamista arvioitua suuremmista lisäkustannuksista.

Uusi ohjeistus on:

• Omaperusteista asuntotuotantoa valmistuu vuoden 2019 aikana enemmän kuin vertailukautena. Yhteensä vuoden 2019 aikana arvioidaan valmistuvan 809 omaperusteista asuntoa (526 asuntoa vuonna 2018).
  • SRV tekee pitkäaikaisia hankintasopimuksia, minkä vuoksi ennakoitu rakennuskustannusten aleneminen ei vaikuta merkittävästi vielä vuoden 2019 tuloksen tekokykyyn. Kauppakeskusten vuokratuottojen kehitys on positiivista mutta aikaisemmin ennakoitua hitaampaa.
  • Konsernin vuoden 2019 liikevaihdon arvioidaan kasvavan vuoteen 2018 verrattuna (liikevaihto vuonna 2018: 959,7 milj. euroa). Operatiivisen liikevoiton arvioidaan muodostuvan tappiolliseksi (operatiivinen liikevoitto vuonna 2018: -10,0 milj. euroa).

Aiempi, 17.7.2019 annettu ohjeistus oli:

• Konsernin vuoden 2019 liikevaihdon arvioidaan kasvavan vuoteen 2018 verrattuna (liikevaihto vuonna 2018: 959,7 milj. euroa). Operatiivisen liikevoiton arvioidaan paranevan vuoteen 2018 verrattuna ja olevan positiivinen (operatiivinen liikevoitto -10,0 milj. euroa), mutta jäävän alle vuoden 2017 operatiivisen liikevoiton (operatiivinen liikevoitto vuonna 2017: 27 milj. euroa).

SRV Yhtiöt Oyj julkistaa tammi-syyskuun osavuosikatsauksen torstaina 31.10.2019.

Lisätiedot:

Ilkka Pitkänen, talous- ja rahoitusjohtaja, p. 040 667 0906, ilkka.pitkänen@srv.fi

Jakelu:
Tiedotusvälineet
www.srv.fi

Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta:
Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

SRV - Elämäsi rakentaja

SRV lyhyesti
SRV on rohkea rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 960 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.