InnovaHealth Partners Melabur dalam Radiaction, Peneraju Teknologi dalam Perlindungan Radiasi Robotik


NEW YORK, Jan. 11, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Radiaction (“Radiaction” atau “Syarikat”) dan InnovaHealth Partners, LP (“InnovaHealth”) membuat pengumuman bersama-sama hari ini bahawa InnovaHealth telah membuat pelaburan ekuiti pertumbuhan dalam Radiaction dan memperoleh kepentingan majoriti dalam Syarikat.

Jonathan Yifat, Ketua Pegawai Eksekutif Radiaction berkata, “Pengumuman hari ini mewakili peringkat seterusnya untuk syarikat kami. Kami teruja tentang kerjasama kami dengan InnovaHealth, yang membolehkan kami membawakan teknologi yang mengubah keadaan kami kepada suit intervensi. Kami menanti-nantikan untuk merealisasikan visi kami untuk melindungi pembekal penjagaan perkhidmatan yang mengalami akibat pendedahan radiasi setiap hari.”

Radiaction telah membangunkan sistem robotik yang mengurangkan pendedahan radiasi terhadap doktor dan juruteknik dengan ketara. Sistem ini dikendalikan dengan mengerahkan secara automatik perisai dari unit lengan-C yang menangkap radiasi pada sumbernya, dengan itu menghalang pendedahan terhadap kakitangan perubatan yang kurang terlindung. Sistem Radiaction direka bentuk untuk serasi dengan sebarang jenis sistem pengimejan lengan-C tetap dan akan bersepadu dengan lancar dalam aliran kerja klinikal. Terdapat kira-kira 20,000 unit pengimejan lengan-C tetap di seluruh dunia yang digunakan dalam jutaan prosedur perubatan setiap tahun.  Syarikat ini berpangkalan di Tel Aviv, Israel.

Amir Belson MD, Pengasas Radiaction, menambah, “Kami mengalu-alukan pasukan InnovaHealth dan menanti-nantikan untuk memanfaatkan modal, perhubungan strategik dan rangkaian klinikal InnovaHealth untuk terus membina perniagaan yang menerajui pasaran kami.”

Ariella Golomb MD, Pengarah Urusan InnovaHealth berkata, “Kami amat kagum dengan pasukan Radiaction dan teknologi inovatif Syarikat. Kami menjangkakan pelaburan kami untuk mempercepat pembangunan komersial Radiaction dengan ketara dan mengembangkan kepimpinan klinikal, dengan fokus awal pada kardiologi dan elektrofisiologi intervensi.”

Tentang InnovaHealth Partners
InnovaHealth Partners, LP yang berpangkalan di New York merupakan firma ekuiti persendirian pertumbuhan peralatan perubatan utama. Pasukan InnovaHealth mengurus kira-kira $200 juta dan mempunyai lebih 100 tahun pengalaman pelaburan dalam pasaran teknologi perubatan global.

Maklumat Hubungan:

Radiaction: Jonathan Yifat, CEO
E-mel: jonathan@radiactionmedical.com

InnovaHealth Partners: Tiffany Cheynier, Pengurus - Hubungan Pelabur
E-mel: tc@innovahp.com