מחקר פורץ דרך שנערך במרכז הרפואי "רבין", בית חולים "השרון", מצא כי לטכנולוגיה של חברת MeMed פוטנציאל לסייע בהתאמת הטיפול התרופתי לחולי קורונה (COVID-19)


מחקר פורץ דרך שנערך במרכז הרפואי "רבין", בית חולים "השרון", מצא כי לטכנולוגיה של חברת MeMed פוטנציאל לסייע בהתאמת הטיפול התרופתי לחולי קורונה (COVID-19)

שימוש בפלטפורמת ה-MeMed Key™, לטובת אבחון מהיר ושוטף של חולי קורונה קשים, יכול לסייע בחיזוי דרגת חומרת המחלה וניטור מצב המערכת החיסונית, ובכך לאפשר קבלת החלטות טיפוליות טובות יותר

חיפה, ישראל, 23 ביולי 2020

מחקר חדשני שנערך על ידי חוקרים במרכז הרפואי רבין, בבית חולים "השרון", בשיתוף עם חברת MeMed, ואשר תוצאותיו פורסמו בMedRxiv, מצא עדות לפוטנציאל הקליני של השימוש בביומרקר IP-10 לטובת ניטור בזמן אמת והתאמת הטיפול הרפואי לחולי קורונה קשים.

תוצאות ראשוניות של המחקר מצביעות על כך שמדידה באופן מהיר ורציף של הביומרקר IP-10, שמזוהה בהקשר של אבחון מחלות זיהומיות וכשל המערכת החיסונית, עשויה להביא ערך רב בחיזוי דרגת חומרת המחלה והתקדמותה, בניטור מצבה של המערכת החיסונית של המטופל וכן בקביעת טיפול רפואי מותאם אישית לחולי קורונה קשים.

"אצל מרבית החולים שנמצאו חיוביים לוירוס הקורונה, המערכת החיסונית מתמודדת בהצלחה עם הוירוס, מה שמוביל לנסיגת המחלה ולהחלמת המטופל. עם זאת, אצל חולים מסוימים המהווים פחות מ-15% מכלל חולי הקורונה, ישנה תגובתיות יתר של המערכת החיסונית הנקראת "סערת ציטוקינים",  אשר עשויה להוביל לדלקת ריאות חמורה, אי ספיקת איברים ואף למוות", מסר ד"ר בועז תדמור, מנהל יחידת המחקר במרכז הרפואי רבין. "אתגר מרכזי עבור קלינאים בטיפול בחולים אלה הינו היעדר נתונים מספקים אודות ריכוזים של ביומרקרים המסייעים בחיזוי חומרת המחלה, כמו גם מחסור באמצעים לחיזוי ומניעת תגובת היתר של המערכת החיסונית. אנו מלאי הערכה לצוות של חברת MeMed ומודים להם על המקצועיות ושיתוף הפעולה המסור, שאיפשרו את קיומו של מחקר זה".

ד"ר שאול לב, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית חולים "השרון" במרכז הרפואי רבין, והחוקר הראשי במחקר הוסיף: "זהו מחקר ראשון מסוגו שנעשה בכדי לבחון כיצד מדידת IP-10 בזמן אמת עשויה לסייע בניטור מצב המערכת החיסונית של חולי קורונה קשים. המחקר מספק ראיות ראשוניות לכך שאבחון מהיר ורציף בזמן אמת של תגובת המערכת החיסונית באמצעות ה-MeMed Key™ יכול לספק מידע רב ערך אשר יסייע לרופאים בקבלת החלטות טיפוליות ויאפשר שינוי הפרקטיקה הקלינית, על ידי התאמת הטיפול באופן אישי לכל חולה קורונה. "

החוקרים מדדו את רמות ה-IP-10 ביותר מ-500 דגימות, אשר נלקחו מ-52 חולים שאושפזו בבית חולים השרון במחלקות הקורונה ובמחלקת טיפול נמרץ. רמות גבוהות של IP-10 בדם נמצאו כמעידות על דרגת חומרה קשה של המחלה וכן על הסבירות למוות. 1 בעקבות התערבות הרופאים והתאמת הטיפול התרופתי באופן אישי, שנעשו בכדי לייצב את מצב המערכת החיסונית של המטופל, נצפתה ירידה ברמות ה-IP-10 שנדגמו אצל חולים אלה.

ד"ר ערן אדן, מייסד-שותף ומנכ"ל חברת MeMed הוסיף: "שיתוף הפעולה נשען על טכנולוגיה שפותחה במשך שנים ומאפשרת לתרגם את האותות של מערכת החיסון לכדי תובנות משמעותיות המסייעות בקבלת החלטות טיפוליות טובות יותר. אנו מודים לשותפינו למחקר וגאים להיות חלק מקבוצה ששמה לעצמה למטרה לפתור דילמות קליניות משמעותיות, בכדי לספק פתרונות שיסייעו לשיפור הטיפול בחולי קורונה".

 על MeMed

המשימה שלנו היא לתרגם את האותות המורכבים של מערכת החיסון לכדי תובנות פשוטות שמשנות את האופן בו מחלות מאובחנות ומטופלות, ולהביא תועלת משמעותית לחולים ולחברה בכלל. למידע נוסף, בקרו ב-http://www.me-med.com.

על MeMed Key

MeMed Key™ היא פלטפורמה טכנולוגית ופורצת דרך, המאפשרת מדידה ברגישות גבוהה של מספר חלבונים, תוך דקות, בנקודת הטיפול. פלטפורמה זו מאפשרת מדידת  מערך רחב של חלבונים אנושיים בחולים ובריאים, בזמן ובמקום בו המטפל והמטופל זקוקים לו. תהליך הפיתוח של MeMed Key™ מומן בחלקו ע"י משרד ההגנה האמריקאי והנציבות האירופית. MeMed Key™ אושר לשיווק באירופה (CE) ובישראל (אמ"ר).

למידע נוסף:

מדיה: עדי מור, סמנכ"ל שיווק, MeMed
pr@me-med.com

קשרי משקיעים: כפיר אמר, סמנכ"ל כספים,
MeMed
kfir.emmer@me-med.com
טל. 04-8500302


References:
1. Lev, S. et al. Real-time IP-10 measurements as a new tool for inflammation regulation within a clinical decision support protocol for managing severe COVID-19 patients. medRxiv, 22 July 2020, https://doi.org/10.1101/2020.07.21.20158782